سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

بازدید بیش از ۴ میلیون گردشگر از اماکن تاریخی- فرهنگی فارس

مدیر کل میراث فرهنگی فارس از بازدید بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی- فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس در نخستین جلسه هماهنگی ویژه نوروز ۹۸ که به ریاست معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس برگزار شد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، تعداد ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۹۷ گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی- فرهنگی فارس تحت پوشش این اداره بازدید کردند.

وی افزود: در نوروز ۹۶، یک میلیون و ۵۵۰ هزار بازدید و نوروز ۹۷، یک میلیون ۸۶۰ هزار بازدید از این اماکن صورت گرفته است که رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

امیری همچنین به ظرفیت اقامتی استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت اقامتی استان در سال ۹۶، تعداد ۱۶ هزار و ۷۷۶ تخت و امسال با توجه به افتتاح چند پروژه گردشگری این ظرفیت به ۱۹ هزار و ۵۶ تخت رسیده است که با اضافه شدن این ۲ هزار و ۲۸۰ تخت، این ظرفیت در استان ۱۴ درصد رشد داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در ادامه ضمن تبیین و بررسی وظایف کمیته‌های ده گانه ستاد خدمات سفر فارس، خواستار ارائه پیشنهادات و راه کار‌های اعضا در جهت اصلاح ساختار، رفع نقاط ضعف وارتقا ستاد استان توسط روسا و اعضای کمیته‌ها شد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این جلسه با تاکید بر توسعه هماهنگی و همکاری کمیته‌های ستاد در نوروز ۹۸، تصریح کرد: استان فارس علاوه بر مقصد سفر برای گردشگران داخلی و خارجی، معبر عبور مسافران به دیگر استان‌های جنوبی کشور نیز هست و با برنامه ریزی کارشناسی می‌توان از فرصت نوروزی و انتفاع اقتصادی استان استفاده کرد.

فروزانی بیان کرد: باید با اضافه کردن مقاصد و محور‌های جدید و توزیع زمانی و مکانی، در جهت ایمنی و کیفی سازی سفر‌ها تلاش کرد.

وی بر لزوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با فضای نوروز و در شان سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره و گفت: متولیان اجرای این برنامه ها، ضمن استفاده بیشتر از ابزار‌های تبلیغاتی الکترونیکی و فضای اطلاع رسانی مجازی فضای نشاط را برای همشهریان و مسافران نوروزی فراهم نمایند.

معاون گردشگری استانداری فارس در زمینه اسکان مسافران نیز تصریح کرد: بایستی در ایامی مانند نوروز، شرایط برای بهره برداری اقتصادی سرمایه گذارن ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری استان به وجود آید.
انتهای پیام/م

برگزاری جلسه هماهنگی ویژه نوروز ۹۸

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.