سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت اولین کاروان بزرگ قرآن انقلاب از حرم امام خمینی آغاز می‌شود

مدیر رادیو قرآن گفت: حرکت کاروان از محل اولین سخنرانی امام خمینی در بهشت زهرا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،پوشش خبری افتتاحیه اولین کاروان بزرگ قرآنی انقلاب با حضور احمد ابوالقاسمی مدیر رادیوقرآن امروز ۲۹ دی برگزار شد.

وی در خصوص کاروان بزرگ قرآنی انقلاب گفت: همزمان با چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی رادیو قرآن کاروان گسترده‌ای با عنوان کاروان بزرگ انقلاب در نظر گرفته به همین مناسبت حدود ۲۲ روز قاریان قرآن و عوامل اجرایی در شهر‌های مختلف محافل قرآنی برگزار خواهند کرد.

ابوالقاسمی ادامه داد: حرکت کاروان از محل اولین سخنرانی امام خمینی در بهشت زهرا آغاز می‌شود و در حرم امام خمینی اولین محفل قرآنی را برگزار می‌کنیم؛ در ادامه مسیر به سمت قم حرکت خواهیم کرد.

مدیر رادیو قرآن در خصوص فعالیت‌هایی که این کاروان خواهد داشت، عنوان کرد: در این کاروان از قاریان برجسته استفاده کرده‌ایم همچنین با حضور در هر استان به دیدار خانواده شهدا و گلباران گلزار شهدای آن شهر را خواهیم داشت، در ضمن در مناطق محروم نیز محافل قرآنی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از صبح روز دوم بهمن کاروان وارد استان مرکزی می‌شود و با خانواده شهدا دیدار خواهیم داشت و در ادامه حضور در استان مرکزی از آب سنگین اراک بازدید و تلاوت اذان گاهی و محفل قرآن را در آنجا برگزار خواهیم کرد.

ابوالقاسمی عنوان کرد: در ادامه حضور کاروان بزرگ قرآنی انقلاب به شهر خمین محل تولد امام خمینی می‌رویم و محفل قرآنی را در آنجا برگزار می‌کنیم.

مدیر رادیو قرآن اظهار کرد: چهارم بهمن کاروان به سمت استان اصفهان حرکت کرده و ابتدا به شهر کاشان منزل خانم ابن علی نفر چهارم کنکور سراسری که حافظ قرآن کریم هست می‌رویم و یک نشست قرآنی در آنجا برگزار خواهیم کرد؛ در استان اصفهان در امامزاده هلال بن علی در شهر آران و بیدگل محفل قرآنی برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مقصد بعدی کاروان بزرگ قرآنی انقلاب شهر آبادان، خوزستان و بندر امام خمینی است، هفتم بهمن نیز در آبادان محفل قرآنی در آرامگاه شهدای منا برگزار می‌کنیم.

ابوالقاسمی در خصوص استان بوشهر عنوان کرد: در استان بوشهر به روستایی به نام چارک خواهیم رفت چرا که آنجا تقریبا تمامی مردم آن قاری قرآن هستند و به اصطلاح خودشان این روستا را به نام مصر نامگذاری کردند چرا که قاریان بسیاری در این روستا حضور دارند.

مدیر رادیو قرآن بیان کرد: در ۱۱ بهمن وارد استان هرمزگان شده و در جزیره قشم محفل قرآنی برگزار می‌کنیم و برای نشان دادن اقتدار ملی کشور روز ۱۲ بهمن از ناو سهند بازدید می‌کنیم و همزمان با ورود امام خمینی به ایران در یکی از زیردریایی‌های آب‌های خلیج فارس محفل قرآنی برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص بازدید از مناطق محروم توضیح داد: کاروان بزرگ قرآنی انقلاب ۱۴ بهمن به منطقه محروم قلعه گنج می‌رسد و علاوه بر تلاوت و برگزاری محفل قرآنی چند پزشک متخصص دندانپزشکی مردم آن شهر را رایگان ویزیت می‌کنند.

ابوالقاسمی اظهار کرد: در تاریخ ۱۷ بهمن وارد استان یزد می‌شویم و در امامزاده جعفر محفل قرآنی خواهیم داشت همچنین در مسجد شکر که در سال ۵۸ هواپیمای آمریکایی به خاک نشست تلاوت اذان گاهی برگزار خواهیم کرد.

مدیر رادیو قرآن خاطرنشان کرد: ۲۰ بهمن وارد استان خراسان رضوی می‌شویم و محفل قرآنی در آرامگاه شهید حاجی‌حسنی برگزار می‌کنیم و در شب شهادت حضرت زهرا (س)‌در حرم امام رضا (ع)‌حضور خواهیم داشت؛ در ۲۲ بهمن به سمت تهران حرکت می‌کنیم و در مسیر راه باکاروان بزرگ قرآنی انقلاب در شهر شاهرود راهپیمایی ۲۲ بهمن را انجام می‌دهیم.

ابوالقاسمی در خصوص برنامه‌های رادیو قرآن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رادیو قرآن همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی برای شنوندگان تدارک دیده‌ است.

ویژه برنامه «انقلاب قرآنی» هم با اساتید برجسته قرآنی همراه می‌شویم و آن‌ها خاطرات خود را برای مردم تعریف می‌کنند.این برنامه به فضای قرآنی قبل و بعد از انقلاب می‌پردازد و شنوندگان در جریان گفتگو با آنان به یاد روز‌های پر از غرور و حماسه انقلاب می افتند.

مدیر رادیو قرآن درباره برنامه «چهل ۵۷» گفت: این برنامه به بررسی عملکرد مسئولان دارالقرآن می پردازد و با حضور مسئولان قرآنی و فرهنگی در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی آن را ارزیابی می‌کند.

ابوالقاسمی درباره برنامه «پای رحل استاد» و «صفحه تقویم» توضیح داد: در برنامه «پای رحل استاد» با اساتید قرآنی که در این چهل سال تلاش بسیاری کردند اما مردم کمتر از آن‌ها شناخت دارند، گفتگو می‌کنیم. همچنین برنامه صفحه تقویم به روز شمار تاریخ کشور و انقلاب اسلامی و حوادث مهم در سال‌های ۵۶ و ۵۷ می‌پردازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.