سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد;

ثبت ۲۰ انجمن شعر و ادب در استان تهران

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت و ساماندهی ۲۰ انجمن شعر و ادب در استان تهران به منظور توسعه انجمن های فرهنگی و هنری خبر داد.

احد جاودانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با خبرنگار   گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: توسعه انجمن‌های فرهنگی و هنری یکی از برنامه‌های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است یعنی ساماندهی هنرمندان هر بخش در قالب تشکل‌هایی تحت عنوان انجمن در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است مثلا هنرمندان هنر‌های نمایشی در قالب انجمن نمایش و هنرمندان حوزه موسیقی در قالب انجمن موسیقی ساماندهی می‌شوند.

وی افزود:در رابطه با حوزه شعر و ادب هم ما روی دو انجمن تمرکز کرده ایم که یکی از آن‌ها انجمن شعر و ادب و انجمن دیگر با عنوان انجمن ادبیات داستانی شناخته می‌شود.

جاودانی ادامه داد:برای انجمن شعر و ادب خیلی به صورت تشکیلاتی کار نشده بود از این رو اساسنامه‌ای تهیه کردیم که مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعران  باشد. سپس هنرمندان را با توجه به نقطه جغرافیایی فعالیت و علایقشان نسبت به کاری که انجام می‌دهند در قالب انجمن‌های ادبی ساماندهی می کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت:تا به امروز توانستیم در استان تهران نزدیک به ۲۰ انجمن شعر و ادب را ثبت کرده و ساماندهی کنیم، ولی تعدادانجمن‌ها زیاد است و ما مشغول رایزنی هستیم تا بتوانیم پس از ساماندهی، خدماتی مانند امکان استفاده از مجتمع‌های فرهنگی و هنری و تعامل راحت‌تر با انجمن‌های ادبی سایر استان‌ها را به آن‌ها عرضه کنیم.

  1. جاودانی ادامه داد:هم‌اکنون برگزاری برنامه‌هایی تحت عنوان «چله عشق» در حوزه‌های هنر‌های نمایشی، فیلم و عکس، هنر‌های تجسمی و ادبیات در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران قرار گرفته است. این سری برنامه‌ها بیشتر به برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط دارند.

وی  بیان کرد:ما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توافق کردیم تا مجموعه وظایف وزارتخانه در حوزه صدور مجوز هنر‌های نمایشی و موسیقی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تفویض شود. همچنین برگزاری اولین جشنواره ملی «حکمت و نیایش» در دستور کار  قرار گرفته است. این جشنواره ملی با موضوع نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

جاودانی گفت:تا به امروز در کشور ما جشنواره‌ای با موضوع صحیفه سجادیه برگزار نشده است البته هم‌اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همکاری کردند و جشنواره‌ای با این موضوع در گستره ملی در بخش‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی طراحی کرده اند، فراخوان جشنواره ارسال شده, سایت جشنواره فعال شده و اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود تا بتوانیم با فراخوان ارائه شده آثار را با موضوع صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه جمع‌آوری کنیم و جشنواره «حکمت و نیایش» را در اردیبهشت یا خرداد ۱۳۹۸ در تهران اجرا کنیم.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.