سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور آمریکایی رفتار سران واشنگتن را به کودکان پیش دبستانی تشبیه کرد

سناتور ایالت واشنگتن در واکنش به افشای برنامه سفر رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان به افغانستان از سوی رئیس‌جمهور، رفتار سران دولت را مانند کودکان پیش دبستانی دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور پتی موری، نماینده ایالت واشنگتن در کنگره رفتار سران کاخ سفید را همانند رفتار دانش آموزان سابق خود در پیش دبستانی دانست.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این سناتور آمریکایی -که پیشتر معلم بوده است- گفت: ترفند هدایت کلاس درس این است که اجازه ندهی که رفتار عجیب و غریب یک قلدر شرایط سایر دانش آموزان را مختل کند.

سناتور ایالت واشنگتن در این اظهارات به طور مستقیمی نامی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نبرد، اما اظهارات او پس از آن منتشر شد که ترامپ برنامه نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا را برای سفر به افغانستان فاش کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین استفاده پلوسی از هواپیماهای نظامی برای انجام ماموریت کنگره به بلژیک و افغانستان را لغو کرد. این ماموریت شامل بازدید از نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه جنگی نیز می‌شد.

ترامپ در توییتر خود با اشاره به تعطیلی دولت آمریکا نوشت: چرا زمانی که هشتصد هزار انسان فوق العاده حقوق نمی‌گیرند، نانسی پلوسی باید به همراه سایر دیپلمات ها، کشور را برای گردش هفت روزه ترک کند. همچنین آیا ممکن است کسی به پلوسی و حامیان مالی بزرگ او در «واین کانتری» توضیح دهد افرادی که در مزارع کار می‌کنند، به سهولت امکان ورود به آمریکا از طریق مرز‌ها را خواهند داشت. 

رئیس جمهور آمریکا همچنین در نامه‌ای به پلوسی نوشت که او باید برای ادامه مذاکرات با او بر سر تعطیلی دولت؛ که اکنون در بیست و هشتمین روز خود است، در واشنگتن بماند. این نامه اولین واکنش رئیس جمهور آمریکا به پیشنهاد پلوسی برای به تعویق انداختن سخنرانی سالانه ترامپ بود.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا از چهار هفته قبل شروع شده است و از اختلاف نظر بین رئیس جمهور و مخالفان دموکرات او در کنگره ناشی می‌شود. رئیس جمهور آمریکا بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری را برای ساخت دیوار در مرز مکزیک برای مقابله با مهاجرت خواستار است و دموکرات‌ها آن را کاملا رد می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.