سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مسمومان ناشی از گاز منواکسیدکربن در مازندران

۲۴ نفر به علت مسمومیت با گاز منواکسیدکربن ۹ ماه امسال در مازندران جان خود را از دست دادند.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۲۴ نفر به علت مسمومیت با گاز منواکسیدکربن ۹ ماه امسال در مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: در مدت مشابه پارسال ۹ نفر به علت مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان باخته بودند.

وی با بیان اینکه ۱۴ نفر از افراد فوت شده بومی و بقیه غیر بومی هستند، افزود: از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز در ۹ ماهه امسال ۱۷ نفر مرد و بقیه زن هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان‌های چالوس و قائمشهر هر کدام با ۴ نفر و شهر‌های ساری و نور هر کدام با یک مورد کمترین فوتی ثبت شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان اردیبهشت با ۵ مورد بیشترین ماه و خرداد با ۲ فوتی کمترین فوتی در ان به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: با توجه به اینکه مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد بنابراین به هموطنان توصیه می‌شود هنگام استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.

عباسی افزود: ۲۲ نفر پارسال در مازندران به علت مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ م

مرگ ۲۴ نفر به علت مسمومیت با گاز در مازندران

برچسب ها: حوادث ، پزشکی قانونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.