سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکانمان را با دنیای زیبای رنگ‌ها بیشتر آشنا کنیم

کارشناس مراکز پیش دبستانی آموزش پرورش شهرستان جیرفت گفت:مربیان زحمتکش مراکز پیش دبستانی علاوه بر آموزش‌های موثر، برای هنر و خلاقیت کودکان زمان بیشتری در نظر بگیرند تا بتوانیم کودکانی هنرمند و خلاق تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گلچهره تاج الدینی کارشناس مراکز پیش دبستانی اداره آموزش و پرورش جیرفت گفت: نمایشگاه کتاب فرصت بسیار خوبی برای کودکان است و با استقبال خود علاقه شان را به کتاب ابراز کردند.

وی در خصوص طرح‌های ارائه شده توسط کودکان در ایستگاه نقاشی نمایشگاه کتاب افزود:مدیران و مربیان مراکز پیش دبستانی باید بیش از پیش تلاش کنند تا هنر نقاشی کودکان را به شکوفایی برسانند.

تاج الدینی تصریح کرد:کودکان بسیار خلاقند و توانایی ذهنی بالایی دارند و ما می‌توانیم از کودکی هنر را در کودکانمان پرورش دهیم.

گلچهره تاج الدینی گفت:مربیان و مدیران زحمتکش مراکز پیش دبستانی علاوه بر آموزش‌های موثر خود برای هنر و خلاقیت کودکان زمان بیشتری در نظر بگیرند تا کودکانی هنرمند و خلاق تربیت کنیم.

مژگان سنجری مجری و نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: ایستگاه نقاشی نمایشگاه کتاب یک فعالیت بسیار جالب و جذاب بود که مورد استقبال همه گروه‌های سنی قرار گرفت.

وی افزود:علاقه‌مندان بویژه کودکان با حضور در ایستگاه نقاشی تصورات زیبای ذهن خود را به تصویر کشیدند و رویکرد متفاوتی که امسال برای کودکان و نوجوانان در ایستگاه نقاشی برنامه ریزی شد کتاب سازی توسط کودکان بود که بچه‌ها نسبت به تصویر و موضوعی که در اختیارشان گذاشته می‌شد قصه‌هایی از ذهن خود بیان و از آن قصه به سلیقه خود یک کتاب درست کردند.

این نویسنده جوان هدف از انجام این فعالیت مهم فرهنگی برای کودکان را ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد علاقه به کتاب در وجود کودکان بیان کرد.

سنجری گفت:از بین تمام نقاشی‌های ارائه شده توسط کودکان و نوجوانان حدود ۷۰ درصد آن‌ها یک خانه، درخت، ابر و خورشید بود که این از یک جهت بسیار خوشحال کننده است که کودک امنیت و حس سرزندگی خود را به تصویر کشیده و از جهتی بسیار نگران کننده است که در تمام رده‌های سنی از چهار تا ۱۵ سال شاهد ارائه چنین طرح پیش پا افتاده‌ای بودیم.

این نویسنده جوان با بیان اینکه در وجود کودکان و نوجوانان توانایی‌های زیادی نهفته است تصریح کرد:از حدود هزار مراجعه کننده در ایستگاه نقاشی تعدادی شاید کمتر از انگشتان دست نقاشی‌های متفاوت و جالبی را ارائه کردند، همه باهم باید تلاش کنیم که هنر و خلاقیت کودکان و نوجوانان را با آموزش و تمرین بیشتر شکوفا کنیم تا شاهد درخشش آن‌ها در زمینه‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام /ی

خلاقیت کودکان باید در مهد های کودک پرورش یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.