سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تلفنی بوگدانف و هنیه درباره راه‌های برگزاری نشست آشتی ملی گروه‌های فلسطینی

معاون وزیر خارجه روسیه و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، راه‌های برگزاری نشست آشتی ملی فراگیر گروه‌های فلسطینی در مسکو را در گفتگویی تلفنی بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معا، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در گفتگوی تلفنی راه‌های برگزاری نشست آشتی ملی فراگیر گروه‌های فلسطینی در مسکو را بررسی کردند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد بوگدانف -که فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به منطقه خاورمیانه و آفریقا است- روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با هنیه بر موضع ثابت مسکو برای ایجاد وحدت ملی فلسطین در اسرع وقت و حل مسئله فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

بوگدانف در گفتگو با هنیه بر آمادگی روسیه برای ادامه تماس‌ها و گفتگو‌های فشرده با همه احزاب و گروه‌های سیاسی مسئول و تلاش برای برگزاری نشست فراگیر فلسطین در مسکو تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، هنیه آخرین تحولات نوار غزه را به اطلاع بوگدانف رساند. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر لزوم بهبود اوضاع و شرایط اقتصادی و اجتماعی ساکنان نوار غزه تاکید و به تلاش‌های مصر در این زمینه اشاره کرد.

قرار بود اسماعیل هنیه برای دیدار رسمی از روسیه ۱۵ ژانویه به مسکو برود، اما این سفر بدون ذکر علل آن به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، محور مقاومت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.