سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان رژیم صهیونیستی در ارزیابی جدید؛

وحشت روزافزون اسرائیل از محور مقاومت

طبق ارزیابی راهبردی رژیم صهیونیستی برای سال ۲۰۱۹، ثبات در سوریه و حضور ایران در این کشور از مهمترین تحولاتی هستند که عرصه را بر اسرائیل تنگ می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی با تکیه بر تحلیل تحولات حال و آینده، ارزیابی راهبردی سالانه خود را برای سال ۲۰۱۸- ۲۰۱۹ به رئیس این رژیم گزارش و چالش‌های پیش رو و راه‌های مقابله با آن را ارائه داد.

ارزیابی راهبردی سالانه اسرائیل که مرکز مطالعات امنیت ملی آن را تدوین کرده است، در اختیار "روون ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در این ارزیابی، اوضاع راهبردی اسرائیل در سال ۲۰۱۹ ترسیم و راهبرد سیاسی و امنیتی برای مقابله با تهدیداتی که اسرائیل با آن‌ها مواجه است، ارائه شده است.

ریولین در خصوص این ارزیابی گفت: "سندی که در اختیار ما قرار گرفته است، نتیجه تحلیل یک عملیات ژرف و تبلور تصویر کلی از اوضاع کنونی اسرائیل است، با این وجود در این سند نگاهی موشکافانه به آینده نیز وجود دارد که تلاش می‌کند شکل و شیوه عملیاتی را که در شرایط کنونی به آن نیاز داریم ارائه دهد." 

جبهه شمالی با همه عناصر تشکیل دهنده آن یعنی سوریه و ایران و حزب الله، در ارزیابی راهبردی سالانه اسرائیل جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است به طوری که از سناریوی درگیری در جبهه شمالی به عنوان خطرناکترین تهدید علیه اسرائیل در سال ۲۱۰۹ یاد شده است. "عاموس یادلین" مدیر مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: "اسرائیل برای تحقق اهداف مورد نظر خود با دشواری‌هایی مواجه است، به علاوه ما از یک سیستم بازدارندگی قوی و در عین حال بسیار شکننده برخوردار هستیم."

طبق ارزیابی ارائه شده، ثبات در سوریه و بازیابی توان تسلیحاتی این کشور با حمایت روسیه و همچنین حضور ایران در سوریه از جمله مهمترین تحولاتی است که عرصه را برای اسرائیل دشوار می‌کنند و از آزادی عمل ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان سوریه می‌کاهد و کارآیی حملات گاه و بیگاه موشکی به این کشور را با چالش جدی مواجه می‌کند.

طبق ارزیابی مرکز مطالعات امنیتی ملی اسرائیل، ابزار‌ها و تجهیزات نظامی که حزب الله در دو سال اخیر به آن دست یافته است و همچنین تلاش این جنبش برای افزایش دقت موشک‌ها و تقویت قدرت سامانه پدافند هوایی خود و مجهز کردن آن به موشک‌های دوربرد زمین به دریا، از اصلی‌ترین نگرانی‌های اسرائیل به شمار می‌رود و با توجه به این نگرانی ها، جبهه شمال از قابلیت بسیار بالایی برخوردار است. ولی در عین حال در سال ۲۰۱۹ امکان بروز جنگ در همه جبهه‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
محمد علي
۱۷:۱۸ ۲۸ دی ۱۳۹۷
با سلام
نابودي اسرايل نزديك است نفرت بيشتر مردم دنيا از اسرايل كاملا مشخصه و خدا رو شكر روز به روز نيروي مقاومت حزب الله قوي تر و بروز تر ميشه از لحاظ نظامي به همين روزهاست نابودي كامل اسرايل و نابودي كشورهاي عربي خيانت كار هست از جمله عربستان
فرهاد
۱۶:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۷
فقط کافیست آقا قاسم خودمون یه درخواست کوچک از امیر علی هوا و فضا بکنه ببینم صهیونیست های کودک کش چه جوری میرن تو سوراخهاشون منتظر اون روز هستیم که آقا قاسم بگه امیر جان دلم هوای فش فشه بازی کرده
عباس فیروزپور
۱۲:۲۷ ۲۸ دی ۱۳۹۷
چه عجب آنها وحشت هم حالی شان می شود واقعا آنها فکر کردند سرزمین سرخپوستها را گرفتند؟
سمیع
۱۱:۱۷ ۲۸ دی ۱۳۹۷
اسرائیل هر لحظه.مرگ.را.میبیند.
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۸ دی ۱۳۹۷
ظالم کودک کش به زودی از صحنه روزکار محو می شه تا جهانی از دستش راحت بشه
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۸ دی ۱۳۹۷
نتانیاهو توجه کن!
هرشب با ترس و وحشت می خوابید!
پس با این ترس زندگی کنید و با این ترس بمیرید!!!
و بدانید هر لحظه به نابودی این رژیم اشغالگر صهیونیستی کودک کش نزدیکتر می شویم.
ما سوریه را ترک خواهیم کرد! ولی....وارد سرزمین فلسطین خواهیم شد.
ندا
۱۰:۲۶ ۲۸ دی ۱۳۹۷
سلام
آقا چرا سایپا رو تعطیل نمیکنید
با کارگری روزی ۴۵ هزار تومن ...خودرو وارد کنید
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۸ دی ۱۳۹۷
اگرچه با نظر شما کاملا موافقم، اما مواظب باشیم، با در هم آمیختن مسائل به مشکلات کشور اضافه نکنیم.
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۸ دی ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ دی ۱۳۹۷
مرگ بر گرانی
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ دی ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل کودک کش ظالم
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۸ دی ۱۳۹۷
دوستانی که امور رو قاطی میکنید و گرانی و امنیت ملی رو در یک قالب میبینید با کمال احترام نادان هستید
طولابی
۰۹:۱۷ ۲۸ دی ۱۳۹۷
نابود میشوی واز صحنه روزگار محو
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ دی ۱۳۹۷
به زودی