سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمامی انتصابات در چهارمحال و بختیاری با نظر استاندار است

روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: تمامی انتصابات صورت گرفته در این استان با نظر استاندار صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای، در پاسخ به مطلب مندرج در یکی از خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مبنی بر دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان، اعلام کرد: تمامی انتصابات صورت گرفته در استان با نظر استاندار و با مراقبت نسبت به اصل تفکیک قوا صورت گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است: در انتخاب یا انتصاب یک مدیر در هر دولتی با هر گرایش سیاسی، افراد و یا دستگاه‌های مختلفی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نظر و مشورت می‌دهند، اما تصمیم گیرنده نهایی در این انتصابات عالی‌ترین مقام اجرایی آن استان است.

این اطلاعیه می‎افزاید: بر همین اساس نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هیچ گاه درخصوص عزل و نصب‌های صورت گرفته در استان ورود جدی نکرده و بنا بر انجام چنین رفتاری در آینده نیز نخواهند داشت، چرا که دخالت در امور اجرایی به منزله نادیده گرفتن اصل تفکیک قوا است و بی شک قانونگذاران نسبت به این اصل قانونی بیش از همگان اشراف دارند.

در اطلاعیه روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری آمده است: نمایندگان گر چه به عنوان یک اهرم مشورتی و فراتر از آن یک مرجع نظارتی می‌توانند نظر خود را درخصوص کارآمدی و یا ناکارآمدی مدیران و عزل و نصب آن‌ها بیان دارند، اما در نهایت مطابق قانون، انتصاب یا عزل مدیران دستگاه‌های اجرایی با نظر وزیر مربوطه و استاندار انجام می‌گیرد. همان طور که تمام انتصاباتی که تا کنون در استان انجام گرفته با نظر استاندار بوده و چنین فرایندی در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

پاسخ روابط عمومی استانداری به یک مطلب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.