سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

پیگیر جذب منابع مالی برای کشاورزان هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در سفر به شهرستان نی‌ریز گفت: پیگیر منابع مالی بیشتر برای کشاورزان هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به بخشودگی وام کشاورزان خسارت‌دیده از خشکسالی و پیگیر منابع مالی بیشتر برای آنان بیان کرد: برنامه‎ها در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر اساس آب محوری تدوین شده که شامل برنامه نرم‎افزاری، اجرای نظام نوین ترویج با هدف تقویت علم، دانش و توانمندی‌های بهره‎برداران  و کارشناسان بخش کشاورزی و تزریق سرمایه به این بخش است.

وی تشکیل صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی را از راهکار‌های تزریق سرمایه دانست و افزود: نخستین صندوق شهرستانی در استان فارس و شهرستان نی‌ریز تشکیل شد که امسال ۹ صندوق دیگر تشکیل شده و با توجه به نقش‌آفرینی صندوق‌ها در توسعه کشاورزی، در تزریق سرمایه ارزان قیمت به بخش کشاورزی تلاش می‌کنیم.

قاسمی به برنامه‌های سخت افزاری و اجرای آبیاری نوین، توسعه گیاهان دارویی و گلخانه‌ها، توجه به محصول گواهی شده و اعطای تسهیلات در زمینه مکانیزاسیون، گلخانه و ایجاد صنایع تبدیلی تکمیلی اشاره و تصریح کرد: تاکنون بیش از یک هزارو ۳۰۰ واحد صنایع تبدیلی تکمیلی با ظرفیت فرآوری بیش از ۷.۵ میلیون تن ماده خام در استان فارس وجود دارد که فعالیت این واحد‌ها ارتقای بهره‌وری آب، جلوگیری از ضایعات، ایجاد ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره‌های تولید و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد:جاری سازی مدل تعالی سازمانی در سازمان جهادد کشاورزی انجام می‌شود که این مدل بر اساس الگوی EFQM و با هدف ساماندهی ارتباطات و تعاملات پیاده سازی شده است، که بر اساس این الگو، مدل شایستگی مدیران شهرستان و مراکز خدمات نوشته شده و به دنبال راه اندازی چابک این ساختار‌ها هستیم تا بتواند پاسخگوی نیاز همه بهره‌برداران باشد.

وی اضافه کرد: امنیت غذایی پایه تامین امنیت ملی و سایر امنیت‎های این حوزه تعریف است، از این رو در شرایط تحریم فعلی نیازمند به حمایت و همراهی است.

قاسمی با اشاره به بند خ. مصوبه هیئت وزیران، اظهار کرد: برای حمایت از خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی مقرر شد تسهیلات سررسید شده کشاورزانی که مشمول این مصوبه هیات وزیران نمی‌شود نیز با اخذ ۱۰ درصد از بدهی، تسهیلات سرمایه‌ای به مدت ۵ سال از سوی بانک کشاورزی تمدید شود که این مدت برای تسهیلات سرمایه در گردش ۳ سال است.

گفتنی است، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در سفر خود به شهرستان نی‌ریز، با امام جمعه و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی دیدار و در جلسه شورای کشاورزی شرکت کرد و با فعالان بخش کشاورزی این شهرستان به تبادل نظر پرداخت و از صندوق حمایت توسعه بخش کشاورزی و طرح‌های صنعتی و کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان نی‌ریز در ۲۱۸ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

صحبت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در شهرستان نی ریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.