سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش دمای هوا در کردستان تا اوایل هفته آینده

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به کاهش دمای هوا طی روز‌های آینده گفت:از صبح جمعه تا دوشنبه حدود ۸ تا ۱۰ درجه دما کاهش می‌یابد و شرایط یخبندان شبانه روزی در استان تشدید می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی ،  فعالیت  سامانه بارشی جدیدکه از شب گذشته آغاز شده  با بارش برف، کولاک، مه، کاهش دما و یخبندان همراه بوده و پیش بینی می‌شود عمده بارش‌های این سامانه بارشی بصورت برف ریزش کند.

وی افزود:در نواحی غربی و جنوب غربی، بارش برف سنگین پیش بینی می‌شود و شهر‌های بانه، مریوان، سقز، منطقه سرشیو، سروآباد، مناطق غربی سنندج و کامیاران و اورامانات در دامنه این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: بیشترین فعالیت این سامانه که از شب گذشته آغاز شده تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد داشت و همراه با این سامانه کولاک برف بویژه در محور شمالی استان، مه و کاهش دید در گردنه‌ها و ارتفاعات پیش بینی می‌شود.
صدیقی بیان کرد: شدت بارش ها، موجب لغزندگی و اختلال در تردد بویژه در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های استان می‌شود و در گردنه‌ها و دامنه‌های برف گیرمنطقه، امکان ریزش بهمن وجود دارد.

وی بیان کرد: همراه با این سیستم بارشی، وزش باد قابل ملاحظه و شدید پیش بینی شده است که در مناطق مرتفع بیشتر از ۱۵ متر بر ثانیه سرعت خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: متعاقب عبور سیستم بارشی، از صبح جمعه تا دوشنبه حدود هشت تا ۱۰ درجه دما نسبت به صبح امروز کاهش می‌یابد و شرایط یخبندان شبانه روزی تشدید می‌شود و تداوم و شدت سرما در مدت مذکور قابل توجه است.

انتهای پیام/م

بارش برف وباران در  استان کردستان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.