سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان چای :

مطالبات چای‌کاران به زودی واریز می‌شود/ پرداخت۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به چای‌کاران شمالی

رئیس سازمان چای کشور گفت: بیش از ۲۱۷ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران پرداخت شده و مابقی به‌زودی به حسابشان واریز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور گفت: ۱۸۴ میلیون تومان از مطالبات چای‌کاران، ۲۴ دی‌ماه به حساب آنان واریز شد با این حساب کارخانجات چایسازی تاکنون بیش از ۹۵ درصد از قدرالسهم خود را به چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت کرده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور ضمن اشاره به اینکه دولت قدرالسهم خود را در ماه‌های گذشته به‌طور صددرصدی پرداخت کرده است،افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲۱۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان از کل مطالبات چای‌کاران شمالی پرداخت شده است و مابقی مبالغ باقیمانده نیز به‌زودی به حسابشان واریز می‌شود.

جهانساز با بیان اینکه مابقی مطالبات چای‌کاران شمالی در نوبت پرداخت قرار دارد تصریح کرد: کارخانجات فرآوری و چایسازی شمال امسال همکاری خوبی با دولت داشتند بنابراین امیدواریم مابقی طلب چای‌کاران نیز در اسرع وقت توسط کارخانجات تأمین اعتبار و به حساب کشاورزان چای‌کار واریز شود.

جهانساز با بیان اینکه هم‌اکنون دو استان گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار باغ چای و ۵۰ هزار خانوار چای‎‌کار دارند تصریح کرد: نگاه دولت در چند ساله اخیر نسبت به محصول چای بسیار مثبت بوده است از طرف دیگر با اعطای تسهیلات لازم حمایت‌های خوبی نیز از چای‌کاران شمالی به‌عمل می‌آید.

رئیس سازمان چای کشور پرداخت تسهیلات بهزراعی به باغداران شمالی را از اولویت‌های این سازمان اعلام کرد و ابراز داشت: امسال نیز سازمان چای کشور در راستای کمک و حمایت بهینه از فعالان حوزه صنعت چای کشور پرداخت تسهیلات کم‌بهره به چای‌کاران شمالی را در دستور کار خود قرار داده است.

۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به چایکاران شمالی پرداخت می‌شود

جهانساز با تأکید بر اینکه تسهیلات مورد اشاره به‌منظور تأمین سرمایه در گردش و بهزراعی باغات چای به چای‌کاران دو استان شمالی گیلان و مازندران پرداخت می‌شود ،گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری صنعت چای به چای‌کاران شمالی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به زارعی از نیمه آبان امسال آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشاورزان کارمزد این تسهیلات ۴ درصد تعیین شده و چای‌کاران با مراجعه به ادارات چای مستقر در شهرستان‌های خود می‌توانند نسبت به دریافت فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.