سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده دموکرات: تعطیلی دولت فدرال نشان‌دهنده فرسایش دموکراسی آمریکاست

یک نماینده دموکرات آمریکایی ضمن انتقاد از دونالد ترامپ، تعطیلی دولت آمریکا را نشان‌دهنده فرسایش دموکراسی این کشور توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «الکسندریا اوکازیو کورتس» جوان‌ترین زن دموکرات کنگره آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در یک سخنرانی به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به دلیل تعطیلی دولت پرداخت.

وی در یک سخنرانی ۳ دقیقه‌ای اعلام کرد: تعطیلی دولت در واقع در مورد دیوار نیست، در مورد مرز نیست و همچنین در مورد رفاه روزمره شهروندان آمریکایی نیست. حقیقت این است که این تعطیلی در مورد فرسایش دموکراسی آمریکا و فروپاشی هنجار‌های اصلی دولت ماست.

وی افزود: طبیعی نیست که ۸۰۰۰۰۰ کارگر آمریکایی حقوق دریافت نکنند. طبیعی نیست زمانی که خواسته خود را بدست نیاوریم، دولت را تعطیل کنیم و طبیعی نیست که برای عملی شدن خواسته‌ای که در میان مردم آمریکا هم ناپسند است، مردمی که به ما خدمت می‌کنند را گرسنه بگذاریم.

اوکازیو کورتس در ادامه گفت: شغل کارکنان فدرال به قدر کافی پر از استرس هست. ترامپ مسئولیتی در قبال کارکنان دارد. او مسئولیت دارد که عملکرد اساسی دولت آمریکا را حفظ کند.

این نماینده دموکرات روز گذشته هم در حساب توییتر خود به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ پرداخت و نوشت رئیس جمهور آمریکا باید دولت را بازگشایی کند و سپس درباره تأمین بودجه مالی دیوار مرزی به مذاکره بپردازد.

دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی در پی بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره تعطیل شده است. این تعطیلی امروز وارد بیست و هفتمین روز خود شد. رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها علت این تعطیلی را بر گردن دموکرات‌ها انداخته و گفته است تا زمانی که آن‌ها با تأمین بودجه‌ی مالی ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری او برای ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک موافقت نکنند، دولت را تعطیل نگه می‌دارد و این تعطیلی ممکن است سال‌ها طول بکشد!

رئیس جمهور آمریکا از دوره رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود به منظور جلوگیری از هجوم مهاجران یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث کرده و کشور مکزیک را مجبور خواهد کرد هزینه ساخت این دیوار را بپردازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.