سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی استان سمنان درباره فعالیت سامانه بارشی در سمنان هشدار داد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب و اختلال تردد در جاده های کوهستانی این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا حسنی غربا مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با آغاز فعالیت سامانه جدید بارشی از اواخر وقت چهارشنبه تا شنبه، بارش باران و برف، در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف، کولاک، مه آلودگی، کاهش دید و یخ زدگی رخ می‌دهد.

وی افزود: بارش‌های روز پنجشنبه رگباری است و با توجه به شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان وجود دارد.

حسنی غربا یادآور شد: اختلال در تردد محور‌های استان به ویژه در نواحی شمالی و کوهستانی به دلیل بارش برف، وزش باد شدید و کولاک، کاهش دما و یخبندان، لغزندگی، مه آلودگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شدت کاهش دما تمهیدات لازم برای تامین حامل‌های انرژی نیز باید پیش بینی شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین درباره خسارت‌های ناشی از سرما و بارندگی به هشدار هواشناسی به کشاورزان، باغداران و دامداران هشدار داد.

وی گفت: کشاورزان از محلول پاشی و سم پاشی و از هرگونه هرس سبز در باغ‌ها به دلیل بارش باران، برف و وزش باد شدید خودداری و از پاکسازی راه آب مزرعه‌ها و باغ‌ها اجتناب کنند.

حسنی غربا تصریح کرد: کشاورزان بذر، کود، سموم و هر گونه محصول را به انبار‌های مسقف انتقال داده و نهال‌های جدید در نهالستان‌ها برای محافظت از خسارت ناشی از کاهش قابل ملاحظه دما بپوشانند.

به گفته وی، کشاورزان اقدام‌های لازم برای حفاظت از سامانه‌های آبیاری، ادوات کشاورزی، گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: در این روز‌ها دامداران از چرای دام در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب و نهاده‌های مورد نیاز دام هایشان را تا قبل از بارندگی تامین کنند. ورود سامانه بارشی جدید، بارش شدید برف، باران، کاهش دما تا ۱۵ درجه زیر صفر و احتمال جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف این استان را به همراه دارد.

غلامرضا حسنی غربا در پایان ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به استان و نفوذ توده هوای سرد از عرض‌های شمالی به کشور، از جمعه تا شنبه هم دمای هوا در استان سمنان بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش نسبی دارد. برودت هوا تا اواسط هفته آینده در استان باقی می‌ماند و در این مدت در بیشتر نقاط، دمای زیر صفر پیش بینی می‌شود به گونه‌ای که دما در نواحی سردسیر و کوهستانی استان سمنان به ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

انتهای پیام / گ

جزئیات هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی سمنان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.