سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولیانی: هرگز نگفتم بین کمپین ترامپ و روسیه تبانی وجود نداشته است

وکیل شخصی دونالد ترامپ در گفتگو با سی‌ان‌ان تلویحا تبانی ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه را در جریان انتخابات ۲۰۱۶ تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «رودی جولیانی» وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد وی هرگز نگفته است بین کمپین انتخاباتی ترامپ و روسیه هیچگونه تبانی وجود نداشته است.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه گفت: من هرگز نگفتم هیچگونه تبانی میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه نبوده است؛ یا بین اعضای کمپین انتخاباتی با روسیه. من فقط گفتم که شخص رئیس‌جمهور با روس‌ها تبانی نکرده است.

جولیانی افزود: هیچ مدرکی هم درباره اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با روس‌ها برای هک کردن کمیته ملی حزب دموکرات تبانی کرده است، وجود ندارد. رئیس جمهور آمریکا با روس‌ها تبانی نکرده است. اگر هرگونه تبانی هم صورت گرفته باشد، این اتفاق مدت‌ها قبل افتاده است. این قابل اثبات نیست؛ زیرا هرگز رخ نداده است. من به شما می‌گویم این اتفاق نیفتاده است.

رودی جولیانی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که «رابرت مولر» مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا در حال جمع بندی تحقیقات خود درباره تبانی روسیه و تیم ترامپ است.

تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین احتمال ارتباط اعضای تیم ترامپ با مقامات روس تاکنون منجر به متهم شناخته شدن ۳۳ شخص و ۳ نهاد شده است. رابرت مولر، مدیر سابق اف‌بی‌آی در مه سال ۲۰۱۷ به عنوان مسئول این تحقیقات انتخاب شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها از این تحقیقات انتقاد کرده و آن را «شکار ساحره» خوانده و حتی چندی پیش هم رابرت مولر را به هدر دادن بیش از ۴۰ میلیون دلار در جریان این تحقیقات متهم کرده است. رئیس جمهور آمریکا پیش از این هم در یک مصاحبه اعلام کرده بود اگر رابرت مولر همه موارد را عادلانه بررسی کند، بی گناهی وی در این پرونده ثابت خواهد شد. روسیه هم تاکنون بار‌ها ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.