سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاکاوندپور: به دنبال راه اندازی لیگ بسکتبال سه به سه هستیم

مسئول دپارتمان بسکتبال سه به سه بانوان گفت: به احتمال زیاد بهار سال آینده لیگ باشگاهی این رشته برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گلاره کاکاوندپور مسئول دپارتمان بسکتبال سه به سه بانوان در گفتگو با رادیو درباره اردوی این تیم در تالار بسکتبال آزادی تهران گفت: تیم ملی بزرگسالان خود را برای جام جهانی آمستردام و تیم ملی زیر ۲۳ سال خود را برای حضور در مسابقات جهانی چین آماده می‌کند. خوشبختانه تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. در نوبت صبح بازیکنان به تمرین در بخش مهارت‌های فردی می‌پردازند و عصر‌ها در مسابقاتی که برای آن‌ها طراحی شده است، شرکت می‌کنند.

او درباره این که این بازیکنان چگونه به اردوی تیم ملی دعوت شده اند اظهار کرد: آن چه که برای ما اهمیت داشت رنکینگ افراد در کسب امتیاز بود. تمام این بازیکنان در بخش امتیاز آوری عملکرد خوبی داشته اند.

مسئول دپارتمان بسکتبال ۳ به ۳ بانوان درباره افتخاراتی که بسکتبال ۳ به ۳ بانوان تاکنون به آن دست یافته است، بیان کرد: تیم ملی بزرگسالان برای اولین بار در مسابقات قهرمانی غرب آسیا شرکت کرد و قهرمان شد. در جام جهانی دختران بسکتبالیست ایران شگفتی ساز شدند و توانستند آندورا یکی از تیم‌های اروپایی که آن زمان رنک دو جهان را داشت شکست دهند. بعد از این بازی به یاد دارم شبکه‌های خارجی با بازیکنان ما مصاحبه گرفتند. آن‌ها از حضور دختران بسکتبالیست باحجاب تعجب کرده بودند. تیم زیر ۲۳ سال ما نیز برای اولین بار در مسابقات جام جهانی شرکت کرد و توانست در میان ۸ تیم برتر قرار بگیرد.

ملی‌پوش سابق تیم ملی بسکتبال بانوان در واکنش به این موضوع که آیا اقداماتی برای راه اندازی بسکتبال ۳ به ۳ بانوان انجام شده است یا خیر اظهار کرد: بله. منتظر هستیم سوپر لیگ بسکتبال بانوان به اتمام برسد. به احتمال زیاد بهار سال آینده لیگ باشگاهی این رشته را راه اندازی خواهیم کرد. هدف ما توسعه بسکتبال سه به سه و سرمایه‌گذاری در استان‌ها است.

کاکاوندپور درباره شکل گیری کمیته و دپارتمان بسکتبال ۳ به ۳ در فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: دپارتمان ۳ به ۳ از زمان حضور طباطبایی تشکیل شد. البته قبل از این نیز زحمات زیادی برای بسکتبال سه به سه کشیده شده است و همین امر باعث شد امروز رنکینگ ما در دنیا مورد توجه باشد. همین رنکینگ خوب نیز مجوز حضور در مسابقات جهانی مانند جام جهانی بزرگسالان، المپیک زیر ۱۸ سال و جهانی زیر ۲۳ سال را در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است.

کاکاوندپور ادامه داد: بسکتبال سه به سه شروع خوبی داشته است و امیدوارم این راه برای ما ادامه دار باشد. ۱۴ سال بازیکن تیم ملی و مدتی کاپیتان تیم ملی بودم. در این مدت لمس کرده ام که بسیاری از کمبود‌ها جبران شده است. بها دادن و اعتماد به بانوان جواب داده است و پتانسیل بالقوه آن‌ها بالفعل شده است.

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال بانوان درباره اهمیت برگزاری مسابقات قهرمانی کشور اضافه کرد: مسابقات قهرمانی کشور زیر ۲۳ سال برگزار شد و اتفاقات خوبی در پی آن رخ داد. برخی از بازیکنان از این مسابقات به تیم ملی دعوت شدند. قرار است مسابقات قهرمانی کشوری زیر ۱۸ سال نیز ۱۱ بهمن ماه در شیراز برگزار شود. سعی می‌کنم به عنوان مسئول دپارتمان مسابقات قهرمانی کشوری تیم‌های پایه را برقرار کنم.

کاکاوند پور به برگزاری المپیاد نخبگان در رشته بسکتبال سه به سه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: یک کمیته استعدادیابی از وزارت ورزش و جوانان در المپیاد نخبگان حضور داشت که من نیز در کنار آن‌ها قرار گرفتم و تعامل خوبی با آن‌ها داشتم. به زودی اردویی برای این استعدا‌های برتر برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: برای مثال اگر راهی که بسکتبال ۵ نفره بانوان باید برای رسیدن به آسیا طی کند ۵ سال باشد، بسکتبال سه به سه در ۲ سال می‌تواند به آن برسد. چون سه به سه یک رشته جدید است و جای رشد و پیشرفت دارد. من با مسئول بسکتبال سه به سه ژاپن رایزنی‌هایی داشته ام. آن‌ها این رشته را از آموزش و پرورش آغاز کرده اند. ما هم با آموزش و پرورش وارد مذاکره شده ایم. ضمن این که قصد داریم این رشته را در دانشگاه‌ها راه اندازی کنیم. مسلما این اقدامات به رشد و توسعه بسکتبال سه به سه کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اظهارات کاکاوندپور درباره وضعیت بسکتبال سه به سه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.