وی با تأکید بر اینکه طرح زوج و فرد از ابتدا موقتی بود، افزود: اجرای دائمی این طرح جواب نمیدهد و بیشتر باعث میشود که مردم به دنبال راههای ورود به محدوده بروند و یا با تهیه دو خودرو که یکی دارای پلاک فرد و دیگری دارای پلاک زوج است، همواره در این محدوده حضور یابند.
علیخانی با اشاره به برخی دیگر از کشورهای دنیا که روشهای خاصی را برای کنترل ترافیک به کار گرفتهاند، تصریح کرد: در این کشورها طرحهای منوط به نمره پلاک به صورت دائم اجرا نمیشود، زیرا که اجرای دائمی آن محکوم به شکست است.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه محدوده زوج و فرد حلقه دوم طرح ترافیک است، بیان کرد: کسانی که دارای مجوز ورود به طرح ترافیک هستند، میتوانند در محدوده زوج و فرد هم تردد کنند. اما تفسیر یکی از مسئولان حمل و نقل در خصوص اینکه برای ورود به محدوده زوج و فرد هم عوارض بگیریم، غیرقانونی است.
وی افزود: افزایش محدوده طرح ترافیک و تغییر ساعات آن از اختیارات شورای عالی ترافیک است و شورای شهر در این زمینه اختیاری ندارد.
علیخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تاکنون لایحه نرخ عوارض فروش محدوده طرح ترافیک به شورا ارسال نشده است، تصریح کرد: به نظر میآید مسئولان شهرداری منتظر تعیین تکلیف محدوده زوج و فرد هستند تا لایحه نرخ عوارض را به شورا بدهند، زیرا در صورت هرگونه تغییر در محدوده زوج و فرد باید در میزان سهمیهها بازنگری شود.
انتهای پیام/