سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی دوباره بارانی می شود

هواشناسی خراسان جنوبی درباره ورود سامانه بارشی جدید به استان، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و بارش باران اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اطلاعیه صادر شده و براساس الگوی نقشه ها و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی جدید به جو استان از فردا پنج شنبه ابتدا وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در منطقه خواهد شد.

وی افزود:فردا با انتقال رطوبت به جو استان، ابتدا بارش‌ها  از سمت نواحی غربی آغاز و با تقویت ناپایداری‌ها از عصر پنج شنبه تا صبح جمعه بارش باران گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود.

لطفی با بیان اینکه بارش‌ها در بخش‌هایی از مرکز و نیمه شمالی استان شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: از روز جمعه با نفوذ و استقرار هوای سرد ضمن کاهش قابل ملاحظه دمای هوا پدیده یخبندان رخ خواهد داد و در هفته آینده این شرایط دمایی تداوم خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان از افزایش محسوس دمای هوا در امروز و امشب نیز خبر داد و افزود:فرداشب دما کاهش می‌یابد.

وی گفت:در شبانه روز گذشته سربیشه با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و نهبندان با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند.

لطفی افزود: تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین ۱ و ۱۵ درجه سانتیگراد بود و پیش بینی می‌شود حداکثر دما با ۴ درجه افزایش به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/غ

 

وقوع یخبندان از روز جمعه در استان

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.