سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر کنترل سگ‌های ولگرد در استان قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارقزوین گفت: کنترل سگ‌های ولگرد در سطح شهر‌ها و روستا‌ها برای پیشگیری از مشکلات بهداشتی برای شهروندان ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان گفت: درحال حاضر تعداد سگ‌های استان بیش از ۱۰ هزار قلاده رسیده که رشد آن تصاعدی است و باید بر اساس ابلاغ وزارت کشور نسبت به کنترل این موضوع اقدام شود.

فرخزاد افزود: مسئولان درقبال حوادث گزیدگی ناشی از سگ‌ها مسئولند.

وی به انتقال سگ از استان‌های همجوار به قزوین اشاره کرد و گفت: باید اقدام و تعامل مشترک با این استان‌ها انجام شود تا از توزیع و پراکندگی سگ‌ها جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در توضیح علت رد شدن زنده گیری از دستور کار و با تاکید بر مرگ با ترحم سگ‌های ولگرد به جای شیوه‌های دیگر افزود: زنده گیری، عقیم سازی و پلاک گذاری سگ‌ها برای هر قلاده چهار میلیون ریال هزینه ایجاد می‌کند و شهرداری‌ها از توان این هزینه ناتوان هستند.

فرخزاد با بیان اینکه داروی بیهوشی وارداتی است، گفت: اگر بخواهیم از این دارو‌ها برای ساماندهی سگ‌های ولگرد استفاده کنیم برای هر قلاده سگ هشت میلیون ریال هزینه صرف می‌شود.

فرخزاد از دبیر کارگروه این جلسه نیز خواست تا نتیجه اقدامات کنترل سگ تا یک ماه آینده از فرمانداران و شهرداران اخذ شود.

انتهای پیام/ک

نشست کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.