سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع مشتریان خودروسازان مقابل وزارت صنعت / درخواست تجمع کنندگان چیست؟

شماری از مشتریان شرکت های خودروسازان در اعتراض به نحوه واگذاری خودرو در مقابل وزارت صنعت تجمع کرده اند.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز شماری از مشتریان چهار خودروساز بزرگ در اعتراض به افزایش قیمت خودرو‌هایی که پیش از این با قیمتی ارزان‌تر پیش‌فروش شده بودند، مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند.

این مشتریان ضمن اعلام نارضایتی از برخورد شرکت‌های خودروساز در افزایش قیمت خودرو‌های پیش فروش، خواهان دریافت خودرو خود با قیمت زمان ثبت نام شدند.


بیشتر بخوانید: آیا پراید ۱۲۰ میلیون تومانی حقیقت دارد؟


عده‌ای نیز به رفتار دوگانه خودروسازان در واگذاری قیمت خودرو با قیمت متفاوت به مشتریان معترض بودند که طی آن برخی از معترضان بیان کردند: شرکت‌های خودروساز در زمان واگذاری خودرو به مشتریان برای برخی قیمت گذشته را لحاظ کردند و برخی دیگر را با قیمت روز محاسبه کردند.

این معترضان در پایان خواهان ورود وزارت صنعت برای حل این مشکل شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
با سلام. وقتی خودرو سازان محصولات یک سال آینده رو هم پیش فروش کردن و همینطور این روند ادمه میدن تا با طولانی کردن تحویل خودرو بیشتر پول مردم نگه دارند و در افزایش قیمت ها چند برابر سود متعلقه رو هم جبران می کنند. اینطوری با صف های انتظار مصنوعی و بازار گرمی خودروهای بی کیفیتی که تا سال قبل مشتری برای خیلی از مدلها نبود و حتی برای ثبت نام آنها جایزه هم می دادن را پیش فروش می کنند. حال، تا وقتی این چرخه ناقص ادامه داشته باشد این مصرف کننده واقعی است که حقوق ناچیزش پایمال خواهد شد.
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
خيلي ها مصرف كننده نيستند و براي بدست آوردن سودهاي آنچناني ثبت نام كرده اند به نظر من بايد همه خودروها رو به قيمت روز داد تا دست دلالان از اين بازار قطع بشه .
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
آقا جان من نخریییییییییییییییییییییییییییییییییییییید
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
کسانی که موعد دعوتنامشون توسط خودروساز گذشته است طبق آئيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف خودرو وطبق ضوابط و روشهاي مختلف فروش در ماده 4 قسمت قيمتهاي فروشهاي مختلف (تحويل فوري: قيمت قطعي زمان عقد قرارداد)(پيش فروش قطعي: قيمت قطعي در زمان عقد قرارداد)(پيش فروش عادي: قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد) (مشارکت در توليد: قيمت زمان تحويل مندرج در قراردا)(سفارشي: قيمت توافقي زمان عقد قرارداد) می باشد و در ماده 7 تبصره 1 اين آئيين نامه آمده: عرضه کننده موظف است در صورت تاخير در تحويل خودرو از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف کننده مبلغ خسارت پرداخت نمايد. در ماده 8 تبصره 1 آمده : در صورت بروز مشکل در فرآيند رعايت استانداردهاي مطلوب و تاخير در تحويل خودرو، مسئوليت جبران خسارت وارده و کسب رضايت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده مي باشد
مهرداد
۱۳:۵۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
سایپاقیمت خودروی وانت پرایدروگذاشت ۲۸میلیون و۹۰۰خودهمین وزارت صنعت وسازمان حمایت وسایردولتیهاقیمتشوکردن۳۰میلیون و۴۰۰البته فعلا حالا حالا جاداره
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
یک مدت عامه مردم همت کنند و هیچ خودرویی را نخرند و پیش خرید نکنند ، مسلما هم قیمت خودرو بسیار کاهش پیدا میکنه و هم این موارد زشت محو می شود... فقط اراد ه عامه مردم را می طلبد
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
وقتی در کشور ، خودرو به جای نان شب خریداری شود و یا جهت کسب و کار مردم تعیین گردد و نه برای وسیله نقلیه ضروری و نیز با گرانتر شدن ، اشتیاق و حرص برای خرید بیشتر گردد و صفهای طولانی تشکیل دهند
كرمان موتور
۱۳:۳۳ ۲۶ دی ۱۳۹۷
من خودم يكدستگاه جك اس 5 اتومات در خردادماه امسال از كرمان موتور طي قرارداد با قيمت قطعي خريداري نمودم جهت تحويل در بهمن ماه ولي متاسفانه نه تنها تاكنون دعوت نامه تحويل خودرو برايم ارسال نشده (بنابر اظهارات نمايندگي در سال آينده تحويل خواهد شد) بلكه اعلام شده كه خودرهاي اين شركت مبلغي حدود 10 ميليون تومان براي تمامي خودروهاي افزايش قيمت داشته و اين موضوع حتي شامل قراردادهاي قيمت قطعي نيز مي باشد.چرا كسي بر خودرو سازان نظارت ندارد تا از حقوق مردم و صرف كننده حمايت نمايند؟؟!!!!
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
سلام وقتتون بخیر
واقعا این انصاف نیست مردم توان خرید ندارن این هم از حمابت از کالای ایرانی!!!!!
از اون گذشته کسانی ک موعد دعوتنامشان هفته چهارم مهر آبان و آذر بوده ک نباید این افزایش قیمت ها شوند!!!!
آخر با چه عدالتی تاخیر در تحویل باید گریبان گیر سمت متضرر شود!!!!!!!!!!
این است رسم عذرخواهی بابت تاخیر .....