سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها و گیاهان دارویی:

۳۶۰ میلیون شاخه گل نرگس در کشور تولید می شود

یک مقام مسئول گفت: با سطح زیرکشت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار گل نرگس، بیش از ۳۶۰ میلیون شاخه گل نرگس تولید می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی مدیر کل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی  در اولین جشنواره گل نرگس در شهرستان جویبار با اشاره به اینکه گل و گیاه و در صدر آن تولید گل نرگس برای کشور دارای اهمیت زیادی است، گفت: هم اکنون سطح زیر کشت گل و گیاه در فضای باز و گلخانه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است و از این مقدار چهار میلیارد شاخه گل و گلدان تولید می‌شود.

وی افزود: با سطح زیرکشت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار گل نرگس، بیش از ۳۶۰ میلیون شاخه گل نرگس تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: مازندران با توجه شرایطی که دارد می‌تواند هم پایه گل نرگس را تولید کند و هم با افزایش دانش فنی عملکرد را افزایش دهد.

تقوی با بیان اینکه در یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت گل نرگس باید بیش از ۶۰۰ میلیون شاخه گل تولید شود که با در اختیار قرار دادن دانش فنی عملکرد آن افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: یکی از ویژگی های گل و گیاه این است می‌توان با ترویج توسعه گل نرگس اراضی که کم‌بهره هستند به اراضی پُر بهره تبدیل شوند و می‌تواند نسخه شفابخش برای جلوگیری از خرد شدن اراضی، تغییرکاربری و افزایش درآمد باشد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: هم اکنون یکی از منابع تامین ارز می‌تواند صادرات گل و گیاه بویژه گل نرگس باشد.

تقوی گفت: در حوزه گل و گیاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند و در حوزه تولید گل نرگس ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌ها به سمت سفته‌بازی، سکه، ارز و واسطه‌گری سوق پیدا می کنند، گفت: بخش کشاورزی و به‌ویژه تولید گل و گیاه می‌تواند نسخه مناسبی برای جذب سرمایه‌ها باشد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان داروئی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: سطوح آب‌های زیرزمینی به شدت رو به کاهش است و تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۱ میلیارد مترمکعب باید صرفه‌جویی کنیم و اگر قرار است الگوی کشتی معرفی کنیم، در بسیاری از مناطق الگوی کشت می‌تواند جوابگو باشد.

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون ۳۵ درصد از کشت گل نرگس به صورت دیم و ۶۵ درصد کم‌آب بر قابل کشت است.

انتهای پیام/

۳۵ درصد از کشت گل نرگس به صورت دیم است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.