سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویری جالب از پیمان‌نامه ۳ شهید دفاع مقدس با یکدیگر!

عهد و پیمانی که شهدای دفاع مقدس در جبهه‌ها با یکدیگر می‌بستند، یکی از زیباترین عهدهای معنوی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین توصیه رهبر معظم انقلاب، همواره بر این نکته بوده که همه افراد وصیتنامه و یادداشت‌های به جا مانده از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را بخوانند.

در وصیتنامه شهدا گاهی نکات و مواردی ارزشمند مورد تاکید قرار گرفته که اغلب رزمندگان حاضر در جبهه‌های جنگ تحمیلی به آن توجه داشتند و از جمله می‌توان به پشتیبانی از ولایت فقیه و پاسداشت خون شهدا و دلجویی از خانواده آن‌ها اشاره کرد.

رزمندگان دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ تحمیلی پیش از شهادت خود عهد و پیمان‌های جالبی نیز با یکدیگر می‌بستند و یادداشت‌های بسیار جالبی نیز در این زمینه از آن‌ها به یادگار مانده و  اغلب این عهدها شامل عهدهای معنوی می‌شود.

یکی از پیمان‌نامه‌های به جا مانده از شهدای گرانقدر جبهه‌های دفاع مقدس، پیمان‌نامه‌ای است که ۳ شهید به نام‌های علی سراج، مجتبی سعیدی و شهید احمد مختاری با یکدیگر نوشته و با هم به امضا رساندند. این شهدای گرانقدر دفاع مقدس در این پیمان‌نامه که در ۹ شهریور ماه سال ۱۳۶۴ نوشته‌اند، اینگونه به یکدیگر قول داده‌اند که همدیگر را پس از شهادت شفاعت کنند. متن این پیمان‌نامه به شرح زیر است:

«اینجانبان علی سراج، مجتبی سعیدی و احمد مختاری پیمان می‌بندیم بر اینکه هر کدام از ما ۳ تن که به درجه رفیع شهادت نائل آمد، ۲ نفر دیگر را در روز قیامت شفاعت نموده و در محضر خداوند متعال از خدا بخواهد که از گناهان ۲ تن دیگر بگذرد و در نزد خداوند از ۲ تن دیگر شفاعت نماید.

خدایا چنان کن سرانجام کار         تو خشنود باشی و ما رستگار»

در ادامه این خبر تصویری از پیمان‌نامه این ۳ شهید بزرگوار را مشاهده می‌کنید که طی روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی منتشر شده است.


بیشتر بخوانید: شوخی‌های خنده‌دار شهید مدافع حرم در محاصره داعش +فیلم


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.