سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی هر چه سریعتر فاز ۴ پالایشگاه آبادان

امام جمعه آبادان گفت: انتظارمان از مسئولان وزارت نفت و نمایندگان مردم در مجلس کمک به راه اندازی هر چه سریعتر فاز ۴ پالایشگاه آبادان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الا سلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان روز گذشته  در آئین افتتاح موزه کار آموزان آبادان گفت: با راه اندازی فاز ۴ پالایشگاه علاوه بر کمک به اشتغال و درآمد مردم منطقه می تواند سبب بهبود و کیفی سازی پالایشگاه آبادان و جلوگیری از واگذاری آن به بخش خصوصی و یا تبدیل آن به شرکتی شبیه آنچه در هفت تپه و برخی جاهای دیگر رخ داد و تیشه به ریشه نظام، انقلاب و اسلام زد، شود.

وی خطاب به مدیران طرح موزه های صنعت نفت افزود: از اینکه نرم افزارهای پالایشگاه و مکتوباتی را که به‌عنوان سرمایه های تاریخی شهر هستند حفظ کردید، قدردانی می کنیم اما با اینکه بخواهید کل شهر آبادان را تبدیل به موزه کنید، مخالف هستیم.

امام جمعه آبادان ادامه داد: بسیاری از ابزار و قطعات متعلق به پالایشگاه که قصد بر دور ریختن آنها بود اکنون توسط نیروهای پالایشگاه در بخش‌های مختلف تبدیل به قطعات قابل استفاده شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی پور گفت: اینکه بهترین امکانات و ابزار کاربردی که می توانند مورد استفاده در پالایشگاه باشند اکنون در جایی به عنوان موزه محبوس شده اند تا به مراجعان بگوییم که گذشته آبادان چه بوده، برای مردم تلخ، سنگین و غیر قابل پذیرش است.

وی افزود: زمانی برای آموزش از کشورهای مختلف به اینجا می آمدند اما الان این فضای آموزشی که می توانست به طور دوباره احیا و در جهت آموزش در حوزه صنعت نفت به کار گرفته شود، تبدیل به موزه شده است.

امام جمعه آبادان خطاب به مدیر طرح موزه های صنعت نفت گفت: تبدیل بنزین خانه آبادان به‌عنوان نخستین بنزین خانه کشور به موزه کاری ارزشمند است چون دستگاه‌ها و امکانات مدرن جایگزین آن شده و مردم از آن استفاده می کنند.

حجت الا سلام ابراهیمی پور افزود:اصرار ما بر آن است که نگوئید آبادان اولین ها بوده، بلکه اجازه دهید اولین ها باقی بماند و برای دستیابی به این مهم نیاز به کمک و همراهی همگان داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دانشکده نفت آبادان گفت: بلایی که بر سر این دانشکده درآورده اند آنکه آن را از حیض انتفاع می اندازند و با این کارشان انگیزه کار در این دانشکده را از اساتید بگیرند، متاسفانه امتیازاتی که پیشتر به این دانشکده داده شده بود را دارند از او می گیرند.

انتهای پیام/ د

راه اندازی فاز ۴ پالایشگاه آبادان

برچسب ها: اشتغال ، شرکت ملی نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.