سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در معدن مس ظفتک ریگان

مدیر عامل معدن مس ظفتک شهرستان ریگان از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی یک سرمایه گذار در این معدن خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خشکسالی های پی در پی در شهرستان ریگان، طی سال های اخیر، سبب مهاجرت اهالی این مناطق  به حاشیه شهرها شده است، این در حالیست که در شهرستان ریگان معادن غنی وجود دارد که نیاز به استخراج دارند، معادنی که وجودشان سبب می شود تا شهرستان کویری ریگان در زمینه اقتصادی پیشرفت کند.

 یکی از این معادن، معدن مس ظفتک است که با راه اندازی آن، قطعاً شاهد بازگشت دوباره مردم به مناطق کوهستانی خواهیم بود.

محمد شبانکاره، مدیر عامل معدن مس ظفتک ریگان در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه اکتشافات فاز اولیه معدن مس ظفتک ریگان ۲۰ تا ۲۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: تا پایان امسال مراحل اکتشافات به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در معدن مس ظفتک ریگان افزود: احداث کارخانه لیچینگ ۱۰ هزار تنی در اوایل سال آینده برنامه ریزی خواهد شد که استخراج آن همزمان با راه اندازی این کارخانه انجام می‌شود.

شبانکاره تصریح کرد: کارخانه اصلی ۲۰۰ هزار تنی مس نیز بعد از کارخانه اولیه احداث می‌شود.

وی از وجود پیشرفته‌ترین تکنولوژی فرآوری مس دنیا در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: با استخراج این معدن، ۵۰۰ نفر در این معدن مشغول به کار خواهند شد.

مدیر عامل معدن مس ظفتک ریگان بیان داشت: به صورت رسمی استخراج معدن مس ظفتک ریگان اوایل سال آینده در این شهرستان آغاز خواهد شد.

علیرضا معبودی، سرمایه گذار معدن مس ظفتک ریگان در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: برای فاز اول استخراج معدن مس ظفتک ریگان 10میلیارد تومان پیشنهاد شده است که مراحل استخراج آن در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه دارای مس غنی است، می تواند نقش بسزایی در اشتغال منطقه ایجاد کند.

حبیب الله نیکزادی پناه، نماینده مردم شهرستان های شرقی استان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: منطقه زفتک شهرستان ریگان دارای معادن بسیار غنیست که شرکت صنعتی معدنی ریگان در آن مشغول فعالیت است.

وی به مطالعات و اکتشافات این معدن در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این معدن شاهد قدم های موثری در زمینه اشتغال زایی و وضعیت اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.

نیکزادی پناه تصریح کرد: با اینکه معادن غنی در این مناطق وجود دارد اما به دلیل استخراج نشدن آنها، منطقه فقیرست و تاکنون از این معادن بهره برداری صورت نگرفته است.

امین باقری فرماندار ریگان در بازدید از این معدن در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: خشکسالی‌های پی در پی در این شهرستان سبب مهاجرت اهالی این مناطق به حاشیه شهر‌ها شده است که با راه اندازی این معدن، شاهد بازگشت دوباره مردم به مناطق کوهستانی خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه معدن مس ظفتک ریگان وضعیت بسیار مطلوبی دارد، افزود: در حال حاضر در این معدن ۶۰ نفر مشغول به کار هستند.

باقری تصریح کرد: در شهرستان ریگان معادن غنی وجود دارد که نیاز به استخراج دارند تا بدین ترتیب شهرستان کویری ریگان در زمینه اقتصادی پیشرفت کند.

منطقه زفتک در فاصله ۷۲ کیلومتری مرکز شهرستان ریگان وجود دارد و ریگان نیز با ۹۰ هزار نفر جمعیت در فاصله‌ی ۲۸۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ب

گزارش از موسی ملائیان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد ضیالدینی
۰۲:۴۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سلام بنده رشته معدن شاخه فراوری مواد معدنی لیسانس هستم در ریگان زندگی میکنم میخاستم بدونم ایا میتونم بیام معدن مس زفتک سرکار در ضمن متاهل هستم .