سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هایکو ماس: اگر برکسیت رأی نیاورد، اروپا آماده انجام مذاکرات جدید با انگلیس است

در آستانه رأی‌گیری در پارلمان انگلیس درباره توافق برکسیت، وزیر خارجه آلمان از آمادگی اتحادیه اروپا برای برگزاری مذاکرات جدید در صورت شکست این توافق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در آستانه رأی‌گیری درباره توافق برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در پارلمان انگلیس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد اگر برکسیت در رأی‌گیری امروز (سه‌شنبه) رأی نیاورد، اتحادیه اروپا آماده برگزاری مذاکرات جدید است.

وی در گفتگو با خبرنگاران در پارلمان اروپا اعلام کرد هرگز درباره پیروزی توافق برکسیتِ «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در رأی گیری امروز پارلمان دچار شک و تردید نشده است، اما اگر این توافق رأی نیاورد، ادامه گفتگو‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

رأی گیری درباره توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا قرار است ۱۵ ژانویه (امروز ۲۵ دی) در پارلمان این کشور برگزار شود. این رأی‌گیری قرار بود در ماه دسامبر سال گذشته میلادی برگزار شود، اما به دلایلی به تعویق افتاد.

نخست وزیر انگلیس پیشتر هشدار داد در صورتیکه توافق برکسیت در پارلمان این کشور رد شود، کشور به قلمرویی با مرز‌های نامعلوم تبدیل خواهد شد. وی به ۳۱۸ رأی احتیاج دارد تا بتواند توافق برکسیت را از سد پارلمان عبور دهد. بسیاری از اقتصاددانان هم درباره پیامد‌های برکسیتِ بدون توافق ابراز نگرانی کرده اند.

توافق «ترزا می» با اتحادیه اروپا باید نخست به تأیید پارلمان این کشور برسد. توافق برکسیت هنوز هم با مخالفت‌های زیادی در میان سیاستمداران انگلیس مواجه است. انگلیس قرار است در ماه مارس سال جاری میلادی از اتحادیه اروپا جدا شود. مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا میان لندن و بروکسل از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ آغاز شده است.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ برگزار شد و به دنبال آن بسیاری از کارشناسان از آینده اقتصادی و تجاری این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.