رییس کل بیمه مرکزی افزود: در بحث فرهنگ سازی از مقاطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی مفاهیم بیمهای و روشهای کاهش تصادفات در کتابهای درسی گنجانده شده است و ادامه این مسیر به کمک پلیس و دستگاههای مرتبط نیاز دارد.
بیشتر بخوانید: راهکارهای بهبود رتبه سهولت در کسب و کار ایران/ آیا سطح تولیدات ملی اُفت داشته است؟
رییس شورای عالی بیمه ضمن تشریح فعالیتهای صورت گرفته در حوزه فرهنگسازی توسط بیمه مرکزی و صنعت بیمه، تصریح کرد: متاسفانه هزینه فرهنگ سازی در کشور ما بالاست و ما انتظار داریم رسانههای گروهی با درک حساسیت موضوع کاهش تصادفات به این مقوله ورود جدی تری داشته باشند.
وی استفاده از فناوریهای نوین و اپلیکیشنهای پایش خودروها را یک ضرورت جدی دانست و گفت: همکاری گسترده پلیس و بیمه میتواند پروندههای تصادفات جعلی و روند تقلبات بیمهای را به میزان چشمگیری کاهش بدهد.
وی در پایان با اشاره به تغییر رویکرد صنعت بیمه از خودرو محور به راننده محور ابراز امیدواری کرد و گفت: با شناسایی رانندگان پرریسک، تلفات ناشی از تصادفات، کنترل می شود.
در ادامه این نشست سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ فعالیتهای صنعت بیمه در کاهش تصادفات و ساماندهی ترافیکی را ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: ترافیک تهران را نمیشود با ابزار سنتی اداره کرد و ما اعتقاد داریم باید از ظرفیتهای مردم و نهادهای عمومی بیشتر استفاده شود.
وی با ابراز خرسندی از حضور رییس کل بیمه مرکزی و مدیران بیمه در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به تعامل بیشتر این دو (پلیس و صنعت بیمه) تاکید کرد.
گفتنی است در این دیدار رییس کل بیمه مرکزی و همراهانش از واحد مانیتورینگ و بخشهای مختلف راهنمایی و رانندگی بازدید کردند.
انتهای پیام/