سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام مطرح کرد؛

رعایت حقوق شهروندی اولویت اصلی ماموریت‌های پلیس

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام گفت: رعایت حقوق شهروندی اولویت اصلی ماموریت‌های پلیس است.

  به گزارش خبـرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  محمد روشنایی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی اولویت اصلی ماموریت‌های پلیس است، گفت: این اصل که در قانون به آن اشاره شده است بایستی سرلوحه کار ظابطان قضائی قرار گیرد.

 محمد روشنایی اضافه کرد: فرآیند آیین دادرسی کیفری یک آغاز و یک پایانی دارد که آغاز آن با تعقیب شروع می‌شود و پایانش با اجرای حکم خاتمه پیدا می‌کند.

وی افزود:در فاصله بین تعقیب و اجرای حکم مرحله رسیدگی و تحقیقات وجود دارد که نقش ضابطان در فرایند آیین دادرسی کیفری نقشی بی‌بدیل و ممتاز است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام یادآور شد: اگر ضابطان در رابطه با فرآیند آیین دادرسی کیفری نقش خود را به خوبی ایفا کنند آن وقت می‌توانیم بگوییم که عدالت به خوبی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: نقش ضابطان همانند یک تیغ دولبه است و تنها در صورتی می‌تواند اثربخشی داشته باشد که توازن و تعادل را بین مثلث متهم، بزه دیده، و جامعه برقرار کند.

روشنایی خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی این توازن و تعادل به هم بخورد نخستین چیزی که قربانی می‌شود عدالت خواهد بود.

وی گفت: نیروی انتظامی پاسداران خط مقدم حفظ امنیت و عدالت در جامعه هستند و در این میان آنچه که مهم و نقش حیاتی دارد تسلط ضابطان به قانون است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام در پایان با بیان اینکه آشنایی ضابطان با وظایف و اختیارات قانونی یک ضرورت است، گفت: آنچه که برای آموزش ضابطان مهم است برگزاری کلاس‌های کارگاهی و عملی است.

 

انتهای پیام/ع

صحبت های رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام درباره اولویت های پلیس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.