سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کمبود کالا درحوزه پیچ و مهره احساس می‌شود/ واردات ۷۰ درصد پیچ و مهره مورد نیاز کشور

یک مقام مسئول با اشاره به نیاز سالانه ۱۰۰ هزار تن پیچ و مهره در کشور گفت: هم اکنون با کمبود کالا در این حوزه مواجه هستیم.

نورالدین مهری رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضع بازار پیچ و مهره گفت: هم اکنون با کمبود کالا در بخش پیچ و مهره مواجه ایم، این در حالی است که نیاز سالانه کشور ۱۰۰ هزار تن است که از این تعداد ۳۰ درصد آن در داخل تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه هزار واحد صنفی پیچ و مهره در تهران مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: این درحالی است که ۵ هزار شغل در این صنف ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید: هزار واحد صنفی پیچ و مهره در تهران مشغول به فعالیت هستند/ واردات ۷۰ درصد پیچ و مهره مورد نیاز کشور 


رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان با اشاره به اینکه مشکلات ثبت سفارش دو برابر شده است افزود: با وجود پیگیری  اتحادیه و وعده مسئولان، هنوز مشکلات مربوط در این بخش حل نشده است.

مهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از کالا‌ها وارداتی است گفت: نیاز مبرمی به وارات در این بخش است. تولیدکننده‌های داخلی توانایی تولید را ندارند چرا که امکانات مناسبی برای تولید در نظر گرفته نشده است.

رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان گفت: هم اکنون پیچ و مهره کالای واسطه و مصرفی است و کاربرد آن در همه جای دنیا احساس می‌شود.

مهری در ادامه یادآورشد: پیچ و مهره یکی از پایه‌های اساسی تولید و صنعت در کشور است و بدون آن هیچ کالای صنعتی در کشور تولید نمی‌شود، اما تا بحال این صنعت مورد بی مهری‌های بسیاری قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان در پایان اظهار کرد: مواد اولیه‌ای که در داخل کشور تولید می‌شود با توجه به حجم تقاضا و تولید در این صنعت هیچ وقت پاسخگوی نیاز تولید در این بخش نبوده است.

انتهای پیام/

مواد اولیه صنعت پیچ و مهره پاسخگوی نیاز تولید در این بخش نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.