سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

نگاه جدید در بهسازی بافت اطراف حرم رضوی حفظ هویت محلات است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:برج سازی در بافت پیرامونی حرم رضوی هویت محلات این محدوده را به هم زده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی متخصصان و پیشکسوتان بهسازی کشور در منطقه ثامن شهرداری مشهد گفت: در گذشته فکر می‌کردیم ساختمان‌ها را با هم تجمیع کنیم و برج بسازیم که این امر هویت محلات را بر هم زد، اما اکنون نگاه‌ها عوض شده و حفظ هویت محلات و در کنار آن زندگی راحت و مناسب مردم در بافت اطراف حرم مطهر رضوی را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه جدید در طرح بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی، حفظ هویت محلات است و باید قبول کنیم عمر ساختمان در کشور ما پایین است که با تلاش و طرح‌ریزی مهندسان و متخصصان شهری باید بکوشیم تا آن را بالا ببریم و در کنار این امر بافت‌های فرسوده گذشته را با نگاه محله محوری احیا کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شکل‌گیری شرکت بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید با محوریت و تاکید بر الگوی بازآفرینی محلی مبتنی بر مشارکت‌های مردمی است و نگاه بازآفرینی اینگونه نیست که همواره به دنبال ساختن برج و پاساژ باشیم، بلکه هدفش این است که با حفظ هویت محلات، خدمات مناسب در بافت‌های فرسوده ارائه کند تا کیفیت زندگی شهروندان بهبود یابد.

رضایی افزود: برنامه‌ریزی‌ها و پیشنهادات خوبی از سوی مدیران شهری مشهد و مجموعه مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی به دولت و همچنین از سوی دولت به اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین منابع مالی برای اجرای هرچه سریع‌تر بخش‌های عمومی این طرح ملی شده است.

وی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی کمیسیون عمران، امیدواریم بخشی از این پیشنهادات در سال آینده و مابقی نیز تا پایان کار مجلس دهم و دولت دوازدهم محقق شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

برج سازی های اطراف حرم رضوی هویت محلات این منطقه را به هم زده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.