سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار مقامات آمریکا و کره شمالی برای تعیین تاریخ و محل دقیق دیدار ترامپ و کیم جونگ اون

مقامات ارشد آمریکا و کره شمالی برای تصمیم‌گیری درباره تاریخ و محل دقیق دور دوم مذاکرات سران دو کشور اواخر هفته جاری با هم دیدار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد آمریکایی و کره شمالی قرار است طی مذاکراتی که این هفته در واشنگتن برگزار می‌شود در مورد تاریخ و محل دقیق دور دوم مذاکرات بین سران دو کشور تصمیم گیری کنند.

روزنامه «چوسان ایلبو»، پرتیراژترین روزنامه کره جنوبی به نقل از یک مقام ارشد دولتی که نخواست نامش فاش شود، نوشت: این جلسه با حضور مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، نماینده کره شمالی احتمالا در روز پنجشنبه یا جمعه برگزار می‌شود. انتظار می‌رود در این جلسه تاریخ و محل برگزاری دور دوم دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قطعی شود.

در پی انتشار این خبر در روزنامه چوسان ایلبو، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز به نقل از یک منبع دیپلماتیک نامشخص دیدار پمپئو و کیم یونگ چول را تا پایان هفته جاری تایید کرد. خبرگزاری سی ان ان نیز در گزارشی مشابه از سفر هیئت کره شمالی به آمریکا خبر داد.

رسانه‌های کره جنوبی در حالی خبر نشست مقامات ارشد کره شمالی و آمریکا را تا آخر هفته جاری منتشر کرده اند که سفارت آمریکا در سئول هنوز واکنشی در خصوص این خبر نشان نداده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در سال گذشته میلادی چند بار به پیونگ یانگ سفر کرد، ولی تلاش‌های او برای پیشبرد مذاکرات با همتای کره شمالی اش به دلیل بدعهدی‌های آمریکا در آخرین لحظه لغو شد.

پیش از این یک روزنامه ژاپنی به نقل از منابع دیپلماتیک این کشور از پیشنهاد واشنگتن به پیونگ یانگ برای برگزاری نشست دوم در نیمه ماه فوریه در ویتنام خبر داد. این در حالی بود که سفارت آمریکا در توکیو درباره این پیشنهاد نیز واکنشی نشان نداد.

رهبر کره شمالی در سفر اخیر به چین اعلام کرد برای دیدار دوم با رئیس جمهور آمریکا آماده است به شرطی که واشنگتن نخواهد صبر کشورش را با اعمال تحریم‌های بیشتر امتحان کند.

ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ مه ۲۰۱۸ در سنگاپور برای اولین بار دیدار کردند و درباره غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و توقف آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ در ازای تسهیلات اقتصادی و کاهش تحریم‌ها به توافق‌های اولیه دست یافتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.