سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع نشای گیاهان دارویی و خوراکی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع نشای گیاهان دارویی و خوراکی برای کشت در مراتع استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی‎مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از آغاز توزیع نشای گیاهان دارویی و خوراکی برای نخستین بار و برای کشت در مراتع استان خبر داد.

وی گفت: این توزیع از یکشنبه گذشته ۱۶ دی ۹۷ در شهرستان های بن و کیار آغاز شد و تا ۱۰ روز آینده در سراسر استان ادامه دارد.

محمدی‎مقدم اضافه کرد: در این طرح، نشای گیاهانی مانند کرفس، آنغوزه و آویشن، در ۳۰ هکتار از مراتع استان کشت می‌شود.

وی ادامه داد: برای خرید نشای گیاهان این طرح، بیش از ۱.۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و ۳ میلیارد ریال از اعتبارات متوازن استانی اختصاص داده شد.

محمدی‎مقدم، ایجاد اشتغال و درآمد برای بهره برداران و توسعه و احیای سطح زیر کشت گیاهان دارویی و خوراکی را از اهداف این طرح بیان کرد.

وی گفت: بهره برداران مرتعی، دو سال پس از کاشت نشای آویشن و آنغوزه و پنج سال پس از کاشت نشای کلوس می‌توانند برداشت محصول و کسب درآمد کنند.

محمدی‎مقدم افزود: همچنین ۴۷۰ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای خرید یک‎هزار تن کود و کودپاشی دو هزار هکتار از مراتع درجه یک استان، بمنظور تقویت، افزایش نفوذ آب و پوشش گیاهی مراتع، اختصاص داده شد.

وی از متقاضیان خواست؛ جهت اطلاع بیشتر و یا دریافت نشای گیاهان دارویی و خوراکی، به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن

توسعه کشت گیاهان دارویی و خوراکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.