سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نائب رئیس پارلمان لبنان: تلاش آمریکا برای بی ثبات کردن لبنان به نفع این کشور نیست

ایلی فرزلی، نائب رئیس پارلمان لبنان با اشاره به سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به بیروت تأکید کرد هر گونه تلاش آمریکا برای بی ثبات کردن لبنان نتیجه‌ای در پی دارد که به نفع آمریکا نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ایلی فرزلی، نائب رئیس پارلمان لبنان با اشاره به سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به بیروت تأکید کرد هر گونه تلاش آمریکا برای بی ثبات کردن لبنان نتیجه‌ای در پی دارد که به نفع آمریکا نیست.

نائب رئیس پارلمان لبنان در گفتگوی اختصاصی با المیادین گفت: «مسئله حمایت از کرد‌ها بخشی از توافقنامه آمریکایی اسرائیلی برای حمایت از اقلیت‌ها در منطقه از جمله اقلیت یهودی است. دولت سوریه پناهگاهی برای حمایت از کرد‌ها در مقابله با حملات ترکیه است.»

وی افزود: «مسکو ضمن توافق با واشنگتن، برای کنترل تحرکات ترکیه در سوریه تلاش می‌کند. توطئه تجزیه و تخریب سوریه و تبدیل آن به کشور‌های کوچک شکست خورده است. می‌توانیم بگوییم سوریه با شکست توطئه‌ای که برای آن برنامه ریزی شده بود، موفق به کسب پیروزی شد. طرح ناتوی عربی محکوم به شکست است و هدف این طرح از اساس سرپوش نهادن بر ائتلاف کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اسرائیل بود.»

وی در مورد سفر دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی به لبنان گفت: «به نظرم هدف سفر دیوید هیل به بیروت، ترسیم مرز‌های بین لبنان و فلسطین اشغالی است. هیل به لبنان سفر کرده است تا درباره نقاط مرزی مورد نزاع بین بیروت و رژیم اشغالگر اسرائیل و ترسیم مرز‌های آبی لبنان گفتگو کند. اظهارات هیل علیه حزب الله با توجه به مواضع پیشین آمریکا موضوع جدیدی نیست. آمریکا به خوبی اطلاع دارد هرگونه تلاش برای بی ثبات کردن لبنان نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت که به نفع این کشور نیست.»

فرزلی در مورد نشست ضدایرانی که قرار است ماه آینده در لهستان برگزار شود گفت: «واشنگتن به خوبی می‌داند مشارکت هر یک از شخصیت‌های سیاسی لبنان در نشست لهستان بازتاب‌های منفی در پی دارد.»

نائب رئیس پارلمان لبنان در ادامه اظهار داشت: «اسرائیل تلاش می‌کند پیش از خروج آمریکا از سوریه حضور خود را بر عرصه تحولات این کشور تحمیل کند. به نظرم حملات اسرائیل به سوریه افزایش خواهد یافت. حملات اسرائیل به سوریه با هماهنگی آمریکا صورت گرفته و در چارچوب اعمال فشار بر همه طرف‌های خارجی برای خروج از سوریه قابل تفسیر است.»

وی در مورد قضیه ناپدید شدن امام موسی صدر هم گفت: «مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر به همه ساکنان لبنان و نه فقط شیعه‌ها ارتباط دارد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.