سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوخی‌های خنده‌دار شهید مدافع حرم در محاصره داعش +فیلم

ویدئویی از روحیه عجیب شهید مدافع‌حرم محمدرضا سنجرانی در محاصره داعش و هنگامی که گلوله دو انگشتش را سوراخ کرده بود را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روحیه بالا و شاداب شهدای مدافع حرم در طول دفاع شجاعانه و دلیرانه آن‌ها از حرم مطهر اهل بیت علیهم السلام زبانزد است و یاران و همرزمان شهدای مدافع حرم در بیان خاطرات خود از این شهدا به بیان آن می‎پردازند.

شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی یکی از شهدای مدافع حرمی است که همچون سایر همرزمان خود در شرایط سخت جنگ نیز روحیه شاد و با نشاط خود را حفظ کرده و با وجود مجروحیت شدید با آن‌ها در حال بگو و بخند است.

این شهید مدافع حرم  در سال ۱۳۵۶ در بیمارستان بنت‌الهدی شهر مشهد در خانواده‌ای که با نام ایثار و شهادت آشنا بود، به دنیا آمد. پدرش رزمنده دفاع مقدس بود و حضور وی در جبهه‌های جنگ تحمیلی از جمله خاطرات اصلی محمدرضا بود. به گفته پدر شهید سنجرانی وی کارمند بانک و مربی آموزش نظامی بسیج نیز بود.

از وقتی خودش راه خدا و پیامبر (ص) را شناخت، در مسجد، جلسه قرآن و مجالس روضه حضور پیدا می‌کرد، مادرش هم از سادات بسیار معتقد بود و رضا را در کودکی با خودش به مجالس مذهبی می‌برد.

شهید محمدرضا سنجرانی را در میان شهدای مدافع حرم به نام «کرار» می‌شناختند و از جمله رزمندگان همرزم او در مناطق عملیاتی سوریه می‌توان به برخی از شهدای مشهور لشکر  فاطمیون همچون شهید مرتضی عطایی و شهید حسن قاسمی دانا اشاره کرد.

این شهید مدافع حرم سرانجام در مهرماه سال ۱۳۹۶ و مصادف با دوم محرم الحرام در منطقه دیرالزور در نبرد با تکفیری‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


بیشتر بخوانید: شهیدی که در دمای ۸ درجه زیر صفر ۴۰۰ متر را برای شناسایی سینه‌خیز رفت


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، مدافعان حرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام بر دلاور مردان غیور سیستانی شهید رضا سنجرانی و شهید حسن قاسمی دانا.
مهدی
۱۸:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
شهید سنجرانی مشهدی بودن در کلیپ هم اشاره میکنند پارک سیمرغ راه اهن داخل مشهد هست
سعید
۰۱:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
آرزوم جهاد در راه رضای خدا و شهادت در راه رضای خداست
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
خدایا عاقبت مرگ ماراشهادت قراربده...امین
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
هر کسی توی زندگی یه هدف داره ؟ دارم فکر می کنم هدف والاتر از این هم هست ؟ به مولا شرمندتونیم ،
یه گروهک راه افتاد و به وحشیانه ترین شکل ممکن شروع به قتل عام مرد و زن و کودک مردم مظلوم از عراق و سوریه به شکل فاجعه وارد تا ایران و ... کشورهای اروپایی کرد و یه دنیا ساکت نشست ، اما شماها نتوستید تماشاگر این قتل عام باشید ، الانم من پر رو یه درخواست ازت دارم دلم صافه اما آرامشم از دست رفته
شهید بزرگوار می خوام با خودت دردو دل کنم تو رو خدا واسطه من شو ، کلی هدف دارم نیتم خیره ، خدایا هممون رو عاقبت به خیر کن توی این دنیا کم لطفی خیلیا شامل حال مظلومین میشه و گرگ بودن هم به ما نیومده ، خداوندا خودت از دلم خبر داری چشمم به لطف تو ، گناهانم رو ببخش سعی می کنم مثبت تر از همیشه باشم و خودمو پاکتر از قبل کنم.

الهی به امید خودت.
سعید از پاوه
۱۹:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
بسم رب الشهداء و الصدیقین
با توجه به تحقیقات و مطالعات با توفیقات حی لایزال به مومنان منتظر شهادت می گویم والله و بالله و تالله از این راه بالاتر نصیب غیر از انبیاء و صدیقین و شهداء نشده هرگز لحظه در حقانیت صراط مستقیم به خود شک و تردید راه ندهید و مواظب اعمال و گفتار و نیت های برخواسته از قلوب سلیمتون باشید که در هیچ دین و مذهبی همچون جام عسلی را کسی روزی از روزها نچشیده...نمی دونم درد دلم را ...
به خاطر خدا برام دعا کنید حداقل( در راه تحقیق و دعوت الی الحق با نهایت افسوس توفیقی اونچنانی نداشتم چراکه دیر رسیدم ) العیاذ بالله قبلا ضال و مضل بودم
هرگز باور نمی کنم جز تکه تکه شدن در امتداد ولایت مولی علی علیه السلام و اولاده المعصومین .راه نجاتی دیگر داشته باشم
هر چه شیاطین جن و انسی بگویند...اهمیت ندهید....
هوالاول و الآخر و الظاهر و الباطن و و هوالحکیم العلیم
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
درود به شرافتت واقعا بامزه بود البته درود به غیرت این عزیز خدا پشت پناهت
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
دلتون شاد در دنیا و آخرت که با غیرت علوی تان دل رسوالله صلوات الله علیه و آله و ائمة معصومین علیهم السلام را شاد کردید ، زنده باشید
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
تا ابد مدیون این عزیزان هستیم
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۸ دی ۱۳۹۷
مرگ بر داعش
علی
۲۱:۰۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
کجا در محاصره بودند؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۵:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
شیر مرد دستتو نشون میدی ما رو بیشتر شرمنده میکنی .
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
روحش شاد