سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همبستگی به معنای اتحاد همه با یکدیگر است نه با استاندار

استاندار فارس گفت: همبستگی باید معنای اتحاد همه با هم باشد، نه اتحاد همه با استاندار

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همبستگی باید معنای اتحاد همه با هم باشد، نه اتحاد همه با استاندار و این نکته‌ای است که هم سیاسیون جدید و هم سیاسیون قدیم باید مدنظر داشته باشند که اول پوست اندازی کنند و زمینه میدان داری جوانان متخصص در عرصه‌های گوناگون را فراهم کنند.

وی با اشاره به کارکرد و اثر گذاری شورا‌ها در کشور‌های توسعه یافته، بیان کرد: با وجود اینکه از تشکیل نهاد شورا در کشور ما زمان زیادی نمی‌گذرد، اما انتظار می‌رود با کسب تجربیات بیشتر به سمت اثر گذاری هر چه بیشتر نهاد‌ها در جامعه باشیم.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت حفظ جایگاه نهاد شورا به عنوان سنگ زیربنای دموکراسی و مردمسالاری دینی، افزود: اعضا شورای شهر باید نگهبان و پشتیبان این نهاد بر آمده از رای و خواسته مردم باشد.

رحیمی ادامه داد: اخلاق مداری باید به عنوان یکی از شاخصه‌های دینی در جامعه اسلامی و سر لوحه فعالیت همه افراد و ارکان باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه اشتغال زایی از طریق توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت نخست در استان است، اضافه کرد: موانعی که در روند بوروکراسی شهرداری‌ها وجود دارد در بسیاری موارد موجب نگرانی سرمایه گذاران می‌شود در صورتی که باید برای سرمایه گذاران واقعی که به دنبال سود معقول هستند فرش قرمز پهن شود.

وی اظهار کرد: باید این موضوع را مد نظر قرار داد که سرمایه‌های تاریخی، محیط زیست و فضای سبز شهر نباید به بهانه سرمایه گذاری دستخوش آسیب شود و دیدگاه اصلی این است که با کوتاه کردن فرایند‌ها و شفافیت، اعتماد سازی و روشنگری بیشتر سرمایه گذاری وارد شهرداری می‌شود باید بداند با چه فرایندی رو به رو است.

رحیمی سرمایه گذاری در فعالیت‌هایی با عنوان صنعت سبز گردشگری را یکی از انواع این صنعت دانست و گفت: ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف گردشگری طبیعت، مذهبی، تاریخی، فرهنگی، ادبی و سلامت در استان فارس وجود دارد.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه باید برای بهبود شرایط نسبت به گذشته پیشرو باشیم و اصلاح در روش‌ها و تغییر اصول مد نظر است به این معنا که روش‌های گذشته راهکار حل مشکلات نبوده اند و باید آن‌ها را تغییر دهیم و به سمت اصلاح امور گام برداریم.

رحیمی افزود: شورای شهر مورد حمایت همه ما است و شهرداری نیز به عنوان دستگاهی که باید خدمات رسانی وسیعی به شهروندان داشته باشد، تلقی می‌کنیم و توفیق آن را توفیق خود می‌دانیم.
انتهای پیام/ت

صحبت‌های استاندار فارس در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.