سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵ درصد ثبت نامی‌های آزمون سراسری قرآن کریم عضو موسسات قرآنی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : ۲۵ درصد ثبت نامی‌های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان عضو موسسات قرآنی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حجت‌الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه تاکنون ۴۶۱۲ نفر برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده اند، گفت : بیشترین ثبت نامی‌ها در شهرستان کرمانشاه و کمترین آن‌ها متعلق به شهرستان ثلاث باباجانی بوده است.

جعفری گفت : از مجموع افرادی که برای برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کرده اند ۱۰۳۷ نفر آن‌ها عضو موسسات قرآنی هستند که این رقم تقریبا حدود ۲۵ درصد ثبت نامی‌ها را شامل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه سپس خواستار ورود رسانه‌ها برای تبلیغات فراگیر برای با پررنگ‌تر کردن حضور مردم در این دوره از آزمون‌های قرآنی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیشترین ثبت نام‌ها در حوزه تدبر در قرآن و سبک زندگی و سیره معصومین انجام شده، افزود: این موضوع نشان از ورود قرآن کریم به سبک زندگی مردم دارد.

جعفری با اشاره به تجربه موفق ارشاد و اوقاف در سال گذشته برای برگزاری این دوره از مسابقات، ابراز امیدواری کرد: امسال نیز شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات قرآنی با همکاری چهار مجموعه اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم.

وی در ادامه تعدادی موسسات قرآنی استان کرمانشاه را در حال حاضر ۱۰۵ موسسه اعلام کرد و افزود: ۵۰ موسسه مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی و ۵۵ موسسه دیگر مجوز خود را از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند که از سال گذشته با تلفیق این دو و برگزاری انتخابات مرکزی نسبت به ایجاد تشکل مرکزی برای موسسات قرآنی اقدام شده است.

جعفری از قرآن کریم به عنوان اصلی‌ترین معجزه پیامبر اکرم (ص) یاد کرد و افزود: باید برنامه‌های قرآنی به گونه‌ای تدوین شوند که بتوانند نقش مهمی در وارد کردن قرآن در زندگی مردم داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/د

کرمانشاه بیشترین ثبت نامی‌ها مسابقات قرآنی در شهرستان کرمانشاه دارد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.