سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخاری های نفتی مدارس همدان از رده خارج می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اتمام گازرسانی در همدان، سامانه گرمایش ۲۴ مدرسه باقیمانده این استان گازسوز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه سامانه گرمایشی تمامی مدارس استان جز ۲۴ مدرسه گازسوز هستند، اظهار داشت: در حال حاضر این تعداد مدارس که به صورت تک پایه است، به بخاری‌های استاندارد نفتی تجهیز شده اند.

وی با اشاره به کمک ویژه دولت و مشارکت خیران در امر ساخت و ساز مدارس افزود: باید به سمت نوسازی مدارس پیش برویم که در این زمینه مدارسی که استحکام لازم را ندارند، مجوز تخریب آن‌ها صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان به کمبود ۱۳۶ هزار معلم در کل کشور و یکهزار و ۱۰۰ معلم در این استان اشاره و بیان کرد: یکی از راهکاری جبران این کمبود استفاده از سایر معلمان، پیشکسوتان، دانشجو معلمان و بسته‌های حمایتی بود.

پورداود یادآور شد: مطلوب ما این که سال آینده حداقل یکهزار معلم استخدامی داشته باشیم و با استخدام این تعداد نیروی معلم مشکل آموزش و پرورش استان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار معلم از امسال تا چهار سال آینده از آموزش و پرورش خارج می‌شوند، افزود: در حال حاضر هیچ بدهی به معلمان بازنشسته استان نداریم و پاداش پایان خدمت بازنشستگان همدان در سال ۹۶ پرداخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان همچنین به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان میثاق نامه این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: ۶ زیر نظام به تازگی برای این سند مصوب شد که سند تحول بنیادین به سمت عملیاتی شدن رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان به اجرای طرح نماد (نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان) اشاره و بیان کرد: همدان جزو استان‌های پاک در مدارس است.

پورداود اظهار داشت: در این راستا با دادگستری همدان تفاهم نامه‌ای امضا شده است و به دنبال شناسایی آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و مقابله با این آسیب‌ها با اجرای طرح نماد هستیم.

وی گفت: سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی در برخی شهرستان‌های بزرگ استان اجرا شد که امسال شهرستان بهار به عنوان پایلوت است و از سال آینده در تمامی ۱۹ منطقه آموزش و پرورش استان این طرح اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ د

بخاری های مدارس همدان گازسوز می شوند

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.