سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت ۲۰۰ هزار نفری برای درختکاری در مازندران

هفته درختکاری اسفندماه امسال با مشارکت ۲۰۰ هزار نفر در مازندران برگزار می‌شود.

عیسی قاسمی طوسی مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: علاوه بر مشارکت ۲۰۰ هزار نفری در کاشت درخت تلاش برنامه ریزی برای نگهداشت درختان کاشته شده هم صورت می‌گیرد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های متخلف تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود مدارس در هفته درختکاری از ظرفیت ۵۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان در این امر نیکو استفاده کنند.

قاسمی طوسی به دستاورد‌های مشارکت سازمان‌های مردمی در جوامع دیگر از جمله کشور‌های اسکاندیناوی اشاره کرد و گفت: در این جوامع از ظرفیت‌های مردمی و دیدگاه شهروندان حتی در موضوعات به ظاهر کوچک شهری مانند قطع یک درخت مشارکت گرفته می‌شود.

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران گفت: اکنون زمان آن رسیده تا بپرسیم دستگاه‌های دولتی در اینگونه امور از مشارکت مردمی تا چه میزان استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت سازمان‌های مردم نهاد را ویژه دیده است، تأکید کرد: دولت‌ها برای برون‌رفت از مشکلات باید رویکرد بهره‌گیری از سمن‌ها را مورد توجه قرار دهند. دولت نباید تصدی‌گری کند بلکه نظارت وظیفه دولت است.

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران، افزود: با فعال شدن شاخه دانش‌آموزی سمن ها، نسلی تربیت خواهد شد که نسبت به هیچ کدام از مسائل و مشکلات پیرامون خود نظیر حوزه‌های زیست محیطی، پسماند، نظافت شهر، ساخت وساز غیرمجاز بی تفاوت نخواهد بود ضمن اینکه فرهنگسازی در همه این بخش‌ها در کودکی آثار و نتایج موثرتری را به همراه دارد.

انتهای پیام/ک


درختکاری در مازندران با مشارکت مردمی

برچسب ها: درختکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.