سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدون هیچ خرجی بیشتر عمر کنید +فیلم

با رعایت نکاتی که در این خبر در قالب یک فیلم مشاهده می‌کنید، بدون خرج کردن هیچ هزینه‌ای عمر خود را زیاد کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، داشتن ارتباط مناسب با افرادی که در طول زندگی با آن‌ها در تعامل هستیم، یکی از اصول مهم و تاثیرگذاری است که گاهی مسیر زندگی ما را تغییر می‌دهد.

نقش دوست خوشبین،  خوب و مثبت‌نگر  در زندگی افراد غیرقابل انکار است و روانشناسان و جامعه‌شناسان به همه افراد توصیه می‌کنند تا خود را در معرض گفتگو و ارتباط با افرادی که خصوصیات فوق را دارند، قرار دهند و خودشان هم عامل نشاط و شادابی جمع‌های دوستانه با دیگران باشند.

به گفته روانشناسان عادات خوب می‌تواند مسری باشد و شیوع و ترویج رفتارهای محبت‌آمیز دوستانه به بهبود شرایط زندگی افراد در جامعه کمک بزرگ و قابل توجهی خواهد بود و ایجاد چنین شرایطی افراد مختلف را در رفع مشکلات و مسائل روزمره خود یاری می‌کند و این مسئله همان موضوعی است که اهل بیت علیهم السلام بارها در احادیث و روایات مختلف بر آن تاکید کرده‌اند.

به توصیه اهل بیت علیهم السلام دوستی با افراد متدین و متعهد انسان را به سعادت حقیقی می‌رساند و  منجر به عزتمندی و افزایش اعتماد به نفس او خواهد شد و در مواقع مواجهه با مشکل می‌توانیم روی دوستان مؤمن حساب باز کنیم و از آن‌ها درخواست یاری داشته باشیم.

در یکی از احادیث منتسب به پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله ایشان درباره دوست خوب فرمودند: «همنشینی و دوستی با افراد متدین و دینداران شرف دنیا و آخرت است.»

دوست خوب و کامل در کلام امام صادق علیه السلام نیز باید دارای شرایط و ویژگی‌هایی که در ادامه قید می‌شود، باشد. دوستی می تواند لایق دوستی باشد که  در وهله اول «از آنچه در دست دارد، از تو مضایقه نکند»، همچنین در هنگام ناراحتی و سختی‌ها، تو را تنها نگذارد و دیگر ویژگی یک دوست خوب این است که «دست یافتن او به جاه و مقام در چگونگی رابطه‌اش با تو تغییری ایجاد نکند  و  ظاهر و باطنش با تو یکسان باشد»  و در آخر اینکه یک دوست خوب باید «زینت تو را زینت خود و زشتی و پلیدی تو را زشتی خود بداند.»

در ادامه این خبر ویدئویی جالب از مزایای داشتن یک دوست خوب را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.