سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش انتقادی یک فعال اصلاح‌طلب به اظهارات اخیر روحانی؛

غریبانی: شک نکنید که دولتی‌ها مجددا به سراغ اصلاح‌طلبان می‌آیند/ روحانی با حمایت و توان اصلاح‌طلبان به مسند قدرت رسید

یک فعال اصلاح‌‌طلب با تاکید بر اینکه شک نکنید که دولتی‌ها مجددا به سراغ اصلاح‌طلبان می‌آیند، گفت: روحانی از آنجایی که دیگر نیازی به رای اصلاح‌طلبان ندارد، کاری نمی‌کند، اما این اصلاح‌طلبان هستند که باید این رویه را آسیب‌شناسی کنند.


علی محمد غریبانی، یک فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گلایه روحانی از اصلاح‌طلبان و اظهارات اخیر واعظی گفت: به صراحت می‌گویم که دولت روحانی با حمایت و توانی که اصلاح‌طلبان گذاشتند، به مسند قدرت رسیده و زمان برای این ادعا‌ها  دیر است.

وی ادامه داد: جریاناتی که تحت عنوان تدبیر و امید و فراکسیون امید روی کار آمده‌اند، می‌خواهند پروبال بدنه اصلاح‌طلب را بچینند و این امر فرار از اصلاح‌طلبی و صدمه به اصلاح‌طلبان است.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: این افراد از نام اصلاح‌طلبی فرار می‌کنند که این در شأن نمایندگان مجلس، دولت و حتی اعضای شورای شهر نیست چرا که اصلاح‌طلبان همت کردند و آن‌ها قدرت را به دست گرفتند.

غریبانی با ابراز تاسف از خنثی بودن و بی‌ارادگی جریان اصلاحات گفت: من از این متاسف هستم که جریان اصلاح‌طلبی در حال حاضر مورد بازیچه سیاستمداران فعلی شده است و در حال حاضر از طرف دوستان اصلاح طلب و سردمداران اصلاح‌طلب اراده‌ای نمی‌بینم که جدی به این مسائل بپردازند و به این نوع جوسازی‌ها و سخن‌پراکنی‌ها ورود پیدا کنند و پاسخ قاطع دهند.

وی با اشاره به اینکه بی‌ارادگی و خنثی بودن به جریان اصلاح‌طلبی صدمه زده است و بیشتر می‌شود، افزود: بحث قبول کردن یا رد آقای روحانی نیست، بحث این است که وقتی ما خنثی و بی‌حرکتیم همه افراد تمام ناتوانی و ضعف خود را بر سر اصلاح‌طلبان می‌شکنند، اما اصلاح طلب نباید بی‌اراده باشد و باید قاطع پاسخ دهد.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: دولت و اکثریت نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر با حمایت اصلاح‌طلبان به روی کار آمدند، اما ناموفقند و هیچ یک از خواسته‌های اصلاح‌طلبان و مطالبات واقعی مردم و مشکلات را نتوانستند حل کنند و پاسخگو باشند.

غریبانی با کنایه به سخنان روحانی و باید‌های او گفت: اگر هر کسی در مسند قدرت باشد، نباید بگوید این کار باید بشود چرا که این امر دست خود شخص است و این درست نیست و اکنون می‌بینیم که مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زمین مانده است و این آقایان اراده‌ای برای انجام آن ندارند که این امر به اصلاح‌طلبان صدمه زده است.

وی با بیان اینکه جریان اصلا‌ح‌طلبی به معنی اصلاح امور، قانون، سیاست و مسائل و ضوابط خارجی است، گفت: متاسفانه در مجلس و در دولت این امر را نمی‌بینیم و همین امر باعث شده سخن‌پراکنی‌ها زیاد شود.

این فعال اصلاح‌‌طلب با تاکید بر اینکه شک نکنید که دولتی‌ها فردا‌ها به سراغ اصلاح‌طلبان می‌آیند، افزود: آقای روحانی از آنجایی که دیگر نیازی به رای اصلاح‌طلبان ندارد، کاری نمی‌کند، اما این اصلاح‌طلبان هستند که باید در خانه خود جمع شوند و این رویه را آسیب‌شناسی کنند.

غریبانی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من این است که همه جریانات اصلاح‌طلبی باید در خانه اصلاح‌طلب جمع شوند و آن را دوباره بازسازی و نهادینه کنند و اجازه ندهند که از این به بعد اینگونه نشود که فردی رای و توانایی‌اش را از اصلاح‌طلبان بگیرد، اما زمانی که بر روی کار آمد، رویه اصلاح‌طلبی را فراموش کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.