سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

شناسایی ۱۴۰ هزار بازمانده از تحصیل/ ۱۰ هزار دانش آموز بدون دلیل مدرسه نمی‌روند

بطحائی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی بدون هیچ دلیلی به مدرسه نمی‌روند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این شورا برای سازماندهی و برنامه ریزی ارتقای آموزش و پرورش مناطق محروم بوده است، بیان کرد: با حضور دستگاه‌ها باید کاهش محرومیت و ارتقای عدالت آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

تقسیم کار ملی در آموزش و پرورش مناطق محروم

وی ادامه داد: در این شورا‌ها دستاورد‌هایی خوب داشتیم و تقسیم کار ملی در آموزش و پرورش مناطق محروم داشتیم و در جلسه اخیر نیز دستگاه‌های مختلف گزارش اقدامات خود را ارائه دادند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستور جلسه نهم این شورا مشخص شد قرار بر این است تا برای جلسه آینده تکالیفی برای دستگاه‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: دستاورد‌های خوبی را در این شورا‌ها داشتیم و تقسیم کار ملی در آموزش و پرورش مناطق محروم داشتیم و در جلسه اخیر نیز دستگاه‌های مختلف گزارش اقدامات خود را ارائه دادند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستور جلسه نهم این شورا مشخص شد قرار بر این است تا برای جلسه آینده تکالیفی برای دستگاه‌ها مشخص شود.

چهار استان در صف اول محرومیت آموزش و پرورش

بطحایی با اشاره به اینکه در چهار استان هدف که در صف اول محرومیت هستند، اقداماتی از طریق این شورا تشکیل شد، اظهار کرد: شاخص‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمان نسبت با میانگین‌های کشوری کاهش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود ۱۴۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی بازمانده از تحصیل داریم، تصریح کرد: علت بازماندگی آن‌ها در مواردی همچون معلولیت، ناتوانی، فقر و مشکلات فرهنگی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی بدون هیچ دلیلی به مدرسه نمی‌روند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این تعداد دانش آموز براساس اطلاعات اسمی و کد ملی شناسایی شده‌اند که باید علت مدرسه نرفتن آن‌ها را از والدینشان جویا شویم و آنها را نسبت به حضور در مدرسه ترغیب کنیم.

رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و افزایش یارانه دانش آموزان

بطحایی گفت: افزایش یارانه کودکانی که علت آن‌ها برای نیامدن به مدرسه فقر بوده است مورد توجه قرار گیرد و اجماعی صورت گیرد تا مقدمات لازم فراهم شود و اگر لازم شد آموزش و پرورش هم کمک کند و همچنین فراخوانی برای موسسات و انجمن‌های خیریه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقسیم کار ملی برای رسیدگی به مناطق محروم نیاز است، گفت: همه دستگاه‌های ذیربط در این تقسیم کار شرکت کنند و بار دیگر باید وظایف بازبینی شود تا مواردی مورد نیاز کارها اضافه یا اصلاح شود.

بطحایی تصریح کرد: برای چهار استان سند توسعه تهیه کردیم که در بعد فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است و مانند یک نخ تسبیح همه عوامل باید کنار هم باشند که این سند برای سیستان و بلوچستان آماده شده است و برای سه استان دیگر هم تا یک ماه آینده آماده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کار علمی و پرزحمت داشتیم، گفت: دسترسی به آب سالم، مشکل سرویس‌های بهداشتی از جمله اولویت‌ها در رسیدگی به مناطق محروم باشد و اکنون متاسفانه مدرسه‌هایی داریم که سرویس بهداشتی ندارد و عدم وجود سرویس‌های بهداشتی باعث شده تا دانش آموزان دچار مشکل شوند.

بطحایی با اشاره به اینکه در حوزه نیروی انسانی با مدل‌هایی که امروز در سراسر کشور اجرا می‌کنیم چهار استان مناطق محروم را هم دنبال کنیم، تصریح کرد:   باید مدل خاص برای تامین نیرو داشته باشیم که یکی از این موارد مدل ۲+۲ است.

وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: نیاز است تا فهرستی از تکالیف انجام شده تهیه و قبل از جلسه آینده برای اعضا فرستاده شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.