سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی:

موفقیت یک روحانی در نوع ارتباط او با مردم است/ خاکریز اول انقلاب، روحانیت است

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: روحانیت خاکریز اول انقلاب و مسجد پایگاه و خاستگاه اصلی آن است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین معارفه حجت السلام و المسلمین نوری زاده به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و دیگر متولیان حوزه‌های علمیه، صبح امروز مورخ یکشنبه ۲۳ دی‌ماه در مجتمع محراب برگزار شد.‌

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ابتدای برنامه ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) گفت: در وهله اول سعی کردیم با دوستان و به اتفاق همدیگر مدیریتی مومنانه را تجربه کنیم، مدیریت مومنانه هم عالمانه و هم خردمندانه و مجاهدانه باید باشد‌. اگر این مولفه ها در کنار هم جمع باشد وصف مومنانه را می شود بر آن قرار داد‌. از روز نخست تلاش بر این بود که دوستان ما با برنامه و نقشه عمل کنند و از دل مباحثه‌ها و تجربه‌های کسب شده مسیر پیش روی خود را طی کنیم. با شروع کار در امور مساجد ما با مرکزی مواجه بودیم که با اعتبار بخشی و مهندسی رهبر انقلاب عالیقدرمان تاسیس شده بود.

وی در ادامه بیان کرد: ما در این ۷ سال و ۶ ماه که از مسئولیت من و دوستانم گذشت در این فاصله متعهد بودیم که با نقشه و برنامه عمل کنیم و طبق آن پیش رویم. امروز که در خدمت شما هستیم خوش‌ وقتیم که این برنامه ما در امور مساجد به مسجد‌های ما رسیده است.

نکته مهم این بود که ما نقش مسجد را بهتر بشناسیم و آن را باور کنیم. شعار ما بر این بود که آبادی شهر ما به آبادی مسجد ماست و آبادی مسجد ما به آبادی ائمه جمعه آن است.

علی اکبری افزود: تلاش ما بر این معطوف شد که تجربیات خود را در راستای اعتلای مساجد مستندسازی کنیم و طی اسناد و پژوهش های بنیادین به نام دانش مسجد در اختیار روحانیون عزیز ما قرار گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: آنچه  در این مسیر طی شد و ما تجربه اش کردیم براساس  نقشه راهبردی  ما برای تربیت ائمه جماعات و  نیروی جوان  متمرکز شد. در کنار آن به سراغ آموزش خادمان مساجد رفتیم ؛ کلاسهای آموزشی امنای مسجد را برگزار کرده‌ایم و از روز اول سعی کردیم با ادبیات تکریم پیش برویم .

وی افزود: همچنین در بخش های هنری نیز فعالیت های بسیاری در رسانه ملی انجام شد و‌برنامه«ستارگان محراب»به کار ما برکت داد و تا امروز تولیدات خوبی را در برنامه های خود داشتیم‌‌.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری گفت: سعی کردیم از فناوری های نوین در اداره مساجد بهره‌مند شویم و همچنین سازمان امور مساجد یکی از مراکز پیشرفته در بخش مساجد است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از همکاران و‌ همراهان خود در امور مساجد، بیان کرد: به لطف خدا ما توانستیم از رهنمودها و لطف رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره‌مند شویم و وظیفه خود میدانم از ایشان به طور ویژه و خالصانه سپاس‌گزار باشم. بدون تعارف عرض میکنم اگر بنا بود کارهایی که نکرده‌ایم را بگوئیم فهرست خیلی بلندی دارد و خدای متعال شاهد است که من خیلی شرمنده هستم. موضوع کار ما مسجد است و پیش خودمان فکر می‌کردیم که چه کارهای خوبی را می‌توانستیم انجام دهیم و نشد. این مساجد هستند که می‌توانند دوباره شهید پرورش دهند و‌ جامعه را تربیت کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در ادامه مراسم پس از رونمایی دستاوردهای امور مساجد و اسناد آن، گفت: ابتدا وظیفه دارم که سلام حضرت آقا را به همه شما حاضران در جمع ابلاغ کنم و اگر شما هم اجازه دهید من سلام شما را به ایشان نیز برسانم.

وی ادامه داد: امروز در شرایط فعلی نقشی که مساجد در هدایت و امید دادن به مردم داشتند نقشی بی‌نظیر است. همچنین امروز من باید به حاج آقا علی اکبری برای انتصاب ایشان به ائمه جمعه و اقبال خوب مردم از نماز جمعه هفته گذشته او تبریک بگویم. آقای علی اکبری بنا به مشغله کاری که داشتند، خودشان درخواست انتقال سمت به حاج آقا نوری‌زاد را دادند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به دوران استعمارگری غرب در ایران بیان کرد: هرچه تلاش غربی‌ها بود و راه زندگی خودشان را به مردم جهان تحمیل کرده‌بودند، با انقلاب اسلامی نقش بر آب شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: چندی پیش وزیر امورخارجه آمریکا در مصر گفته بود که ایران باید حقوق بشر را از عربستان یاد بگیرد! اما باید گفت چه حقوق بشری؟ شما همه اذعان دارید که خاشقچی روزنامه‌نگار خودشان را به چه نحوی کشته‌اند. آیا این حقوق بشر سعودی است؟ حقوق بشر سعودی‌ها یعنی روزگار امروز یمن که همه زیرساخت ها را نابود کردند. این حقوق بشر سعودی است و وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد می‌کند که ایران از او یاد بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه تمام معادلات کشورهای جهان را انقلاب اسلامی برهم زد، تصریح کرد: با شکل گیری انقلاب اسلامی تمام برنامه‌ کشورهای غربی به ویژه استکبار جهانی برهم خورد و برهمین اساس استکبار با این انقلاب دشمن است. مقصود آنها عمل کردن یا نکردن به برجام نیست، بلکه آنها می‌خواهند این انقلاب وجود نداشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خاکریز اول، روحانیت معظم است گفت: ‌مسجد و روحانیت خاستگاه انقلاب اسلامی است. سابقه روحانیت تشیع در دنیا بسیار درخشان است. ما شاهد آن هستیم که در هشت سال دفاع مقدس روحانیون بسیاری شهید شدند و این سابقه درخشان وظیفه ما را سنگین تر می‌کند.

اگر ما بخواهیم اسلام را از ایران بگیریم باید محرم را از آنها بگیریم

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی یادآور شد: راز و رمز موفقیت یک روحانی در رابطه با مردم است که باید با مردم به رافت و مهربانی سخن گفته شود و‌ بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب روحانی نباید تجملگرا باشد. ما باید توجه داشتیم که حسنات الابرار به سیئات المقربین تبدیل نشود. بارها خودم از حضرت آقا شنیدم اگر مسائل امنیتی مطرح نبود با یک پیکان رفت و آمد می‌کردم. ما روحانیت خیلی باید در نشست و برخاست ها و رفتارهایمان مراقب باشیم‌. دشمنان ما مخصوصا آمریکا توجهشان به روحانیت است.

وی افزود: یک کشیش آمریکایی به یک کشیش ایرانی گفته بود اگر ما بخواهیم اسلام را از ایران بگیریم باید محرم را از آنها بگیریم. خطر جدی امروز جامعه ما را تهدید می‌کند، بخصوص در زمانی که امروز دنیا در تسخیر تکنولوژی اداره می شود و دنیا را دجاله ها اداره می کنند. فضای مجازی یک بلا شده است. اما باید بگوئیم که رهبر ما بیدار است قبل از اینکه حادثه ای پیش بیاید پیش بینی می کند، ما رهبری داریم شجاع و در این سی سال که در خدمت ایشان بودم هیچ ترسی از ایشان ندیدم‌.

 مسجد در دوران انقلاب قلب تپنده جامعه بود

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده در ادامه این مراسم گفت: خدا را شاکرم که در ادامه خدمتم بخشی از آن در خانه خداوند متعال قرار گرفته و من به عنوان خادم خدا و خدمتگزار در کنار شما هستم. در همین ابتدا باید از اعتماد و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به این امر تشکر کنم و از اطمینان حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری نیز قدران باشم. انشالله که بتوانیم در کنار دوستان این جایگاه را ارج نهیم و ظرفیت های مسجد را ارتقا ببخشیم.

وی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و جایگاه ایشان بیان کرد: زینب (س) خلاصه‌ای از حضرت زهرا سلام الله علیها است و پیام تمام خون های کربلا ابلاغ کرد و فرهنگ عاشورا را با مجاهدتی که در این مسیر داشتند حفظ کردند. خون شهدا بسیار تاثیر گذار است و ما نباید از خون شهدای خود غافل شویم. ما هم در میان سرمایه‌هایی که داریم باید به دستاوردهای جنگ، شهدا و جانبازان بیشتر توجه کنیم. بایستی در چهل سالگی انقلاب اسلامی جایگاه شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم را پاس بداریم.

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاد افزود: سروران گرامی؛ در دوره حساسی قرار داریم و دشمن تلاش خود را برای نابودی اسلام و شیعه می‌کنند. انقلاب ما انقلابی ارزشی است و مدیون خون شهداست. امروز فرصت تبلیغ در دستان ماست. اگر میخواهیم امروز اسلام ناب محمدی را ترویج دهیم فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری است که می‌تواند در مساجد شکل بگیرد. مسجد در دروه انقلاب قلب تپنده جامعه بود و پایه های اساسی جامعه اسلامی در این مکان استوار شده است.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم از مکتوبات و اسناد سازمان امور مساجد کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، مسجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۳ دی ۱۳۹۷
اگر این سنگرها یعنی روحانیت نبودند. وهابی ها مارو قیمه قیمه کرده بودند. فیلم جنایات وهابی ها رو تو سوریه وبخش های دیگه تماشا کردید؟ انها جان و مال و ناموش ایرانیان را برخود بعنوان تاراج حلال میدونند!
وهابی ها مثل داعش هستند.

ائمه محترم و شریف توجه بفرمایند. وظایف شما چند تاست. ارشاد و دادن شناخت دینی به مردم و تبلیغ دینی فقط یکی از این چند نقش شماست. مثل روجانیت چند صد پیش شما باید پیشاهنگان پژوهشگر در همه رشته های علمی ،تعلیم دهندگان حقوق کاربردی به مردم ، عدالت گستران و برپا کنندگان قسط هم برای همه اقشار باشید. حوزه قدیم مرکز ریاضیات ، نجوم ، ادبیات ، فلسفه ، حتی پزشکی بود.

نقش دوم شما ورود زنده به مدیریت اجتماعی و زدودن محرومیت و فقر و مشکلات اجتماعی مردم هستش.

نقش سوم تدوین اقتصاد اسلامی و قرانی نوین و کاربردی برای حل مشکلات درازمدت مردم
نقش چهارم راه اندازی مدارس و پژوهشگاههای علوم اجتماعی ، جامعه شناسی اسلامی و قرانی و تربیتی و اموزشی برای سامان بخشی و بهبود جامعه.

همه جامعه شناسان بزرگ به این واقعیت اقرار کرده اند که اسلام از نظر جامعه شناسی دینی است اجتماعی و با ایجاد نهادها از زمان پیامبر در حل مشکلات اجتماعی در تاریخ بشری جهشی حرکت کرد و به علم و دانش بیش از همه ادیان اهمیت داد. زیرا در قران کلمه علم 400 ( به معنای امروزی ) بار امده است.
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۷
فوق لیسانس مهندسی عمران با معدل ۱۷ در سوپرمارکت کار میکند .
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۳ دی ۱۳۹۷
اینا چه مشکلی دارن
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۳ دی ۱۳۹۷
آیا تا به حال دیده اید که یک روحانی به عنوان سرباز وظیفه در پلیس راهور خدمت کند و سرچهارراه سوت بزند و قبض جریمه بنویسد
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۳ دی ۱۳۹۷
خدایا‌اه‌یمان‌ظالمین‌رابگیرد
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۳ دی ۱۳۹۷
اقای خاک ریز به فکر گرانی بدبختی بیکاری باشید
A
۱۳:۲۳ ۲۳ دی ۱۳۹۷
یعنی الان داره مشکلات مردمو با درایت حل میکنه یعنی دلار میاره پاین قیمت هاش