سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار بانک توسعه آسیایی درباره بحران آب در کابل

بر اساس بررسی‌‎های بانک توسعه‌ آسیایی، هر ساله 80 میلیون متر مکعب آب، از آب‌های زیرزمینی کابل بیرون کشیده می‌شود و در ماه‌های اخیر سطح آب در پایتخت 30 متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس بررسی‌‎های بانک توسعه‌ آسیایی، هر ساله 80 میلیون متر مکعب آب، از آب‌های زیرزمینی کابل بیرون کشیده می‌شود و در ماه‌های اخیر سطح آب در پایتخت 30 متر مکعب کاهش یافته است.

انک توسعه‌ آسیایی هشدار داد که اگر جلو کاهش سطح آب در کابل گرفته نشود، بحران جدی به وجود خواهد آمد.

هرچند پس از انتظارهای طولانی، کابل سفید پوش شد، اما ظاهرا باران و برف در چند روز اخیر هم مشکل پایتخت را حل نخواهد کرد. زیرا مردم بیشتر از آبی که ذخیره می‎شود، مصرف می‌کنند.

بر اساس گزارش بانک توسعه‌ آسیایی، در ماه‌های اخیر حدود 30 متر مکعب سطح آب کابل کاهش یافته است و در صورت ادامه آن کابل باید آماده یک بحران بزرگ کم آبی باشد.

همزمان، با کم شدن آب‌های زیرزمینی، آب کابل به شدت به سوی آلودگی می‌رود، آمارها نشان می‌دهند نزدیک به 70 درصد آب‌های کابل آلوده با مواد زاید هستند و تنها 20 درصد ساکنان کابل به آب نسبتا بهداشتی و قابل نوشیدن است.

یادآوری می کنیم که خشکسالی، مصرف بی رویه آب و همچنان افزایش جمعیت در کابل سبب پایین رفتن سطح آب در کابل شده است و نزدیک به 20 متر در سالهای اخیر آب کابل پایین رفته است. 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.