سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل؛

فرهنگ احسان و نیکوکاری با فضای مجازی بومی تبلیغ و ترویج شود

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: می‌توان از فضای مجازی بومی برای تبلیغ و ترویج «فرهنگ نیکوکاری» بهره‌برداری مناسب انجام داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فضای مجازی در کنار تهدیداتی که دارد، فرصت‌های مناسبی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از این طریق بیش از پیش «فرهنگ احسان و نیکوکاری» در بین آحاد مختلف مردم تبلیغ و ترویج شود، اظهار کرد: با بهره‌گیری بهینه از ظرفیت فضای مجازی بومی می‌توانیم نقش تأثیرگذاری در رواج نوعدوستی و نیکی‌کردن به نیازمندان ایفا کنیم.
وی با بیان اینکه بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی را برای تبلیغ و ترویج هر چه بیشتر «فرهنگ نیکوکاری» در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: پس از شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات پیش‌رو، می‌توان به خوبیاز فضای مجازی در پیشبرد اهداف بهره جست تا نیکوکاران بیشتری وارد چرخه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر شوند.
دشتی با اشاره به اینکه اعتمادسازی و جلب اعتماد عمومی در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، بیان کرد: با بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان به خصوص در امر فضای مجازی و رسانه‌های گروهی درصدد هستیم گام‌های موثرتری را در این زمینه برداریم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید، گفت: با مدیریت و آموزش‌های لازم می‌توان به منظور گسترش و ترویج «فرهنگ نوعدوستی» در بین اقشار جامعه فعالیت‌های بیشماری را به انجام رساند.
وی با اشاره به اینکه نقطه نظر کمیته امداد استان اردبیل بهره‌گیری حداکثری از نظرات کاربران فضای مجازی به خصوص خبرگزاری‌ها است، اعلام کرد: یکی از اهداف بازدید از خبرگزاری‌ها نیز آشنایی با انتقادات و پیشنهادات آن‌ها از عملکرد و فعالیت‌های کمیته امداد استان اردبیل است تا بتوانیم ضمن ارتقای همبستگی اجتماعی، حمایت از خانوار بی‌بضاعت و افراد نیازمند این استان را با یاری خیران گسترش دهیم.
دشتی با بیان اینکه با گذر از فعالیت‌های سنتی درصدد هستیم با روش‌های نوین و الکترونیکی کمک‌های مردمی را به سمت خانوار تحت حمایت سوق دهیم، افزود: هر چه بیشتر روش‌های نوین کمیته امداد به اطلاع عموم مردم برسد به همان میزان کمک‌های مردمی نیز افزایش خواهد یافت که در این زمینه نیازمند یاری رسانه و خبرگزاری‌های فعال در فضای مجازی هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به رشد ۳۳ درصدی کمک‌های مردمی در ۹ ماهه سالجاری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، اما نیکوکاران اردبیلی همچون سنوات گذشته نیازمندان را فراموش نکرده و حتی بیشتر از قبل به دستگیری از آن‌ها پرداخته‌اند.
وی با بیان اینکه استقبال مردم نیکوکار استان اردبیل از روش‌های نوین در مشارکت در طرح‌های حمایتی کمیته امداد مطلوب ارزیابی شده است، افزود: نیازمند تبلیغ و ترویج هر چه بیشتر در این زمینه هستیم چرا که روش‌های نوین علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، شفاف‌سازی را در پی دارند که خیران به سادگی می‌توانند هزینه‌کرد کمک‌های خود را مشاهده کنند.
دشتی با اشاره به ضرورت نصب و به کارگیری «اپلیکیشن سنا» توسط خیران و نیکوکاران اردبیلی، بیان کرد: خیران با نصب «اپلیکیشن سنا» در تلفن همراه، به راحتی می‌توانند صدقه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون واسطه در اختیار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دهند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه کد آنی‌پرداخت #۴۵*۸۸۷۷* نیز برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل تدارک دیده شده است، گفت: خیران با شماره‌گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ می‌توانند کمک‌های خود را به فقرا و محرومان استان اردبیل پرداخت کنند.
وی با اشاره به اینکه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ نیز در اختیار خیران قرار داده شده است تا با ارسال پیامک به یاری مددجویان اردبیلی بشتابند، اعلام کرد: روزانه پیامک‌های بسیاری از سوی خیران و نیکوکاران به سامانه پیامکی کمیته امداد استان اردبیل ارسال می‌شود که به سرعت پاسخگوی آن هستیم.
دشتی نقش رسانه‌ها را در توسعه فرهنگ «احسان و نیکوکاری» بسیار موثر دانست و افزود: برای اعتمادسازی و جلب رضایت عمومی تلاش داریم با به کارگیری روش‌های نوین و الکترونیکی کمک‌رسانی به مددجویان اردبیلی را سرعت ببخشیم.
انتهای پیام/ح

رشد ۳۳ درصدی کمک‌های مردمی در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.