سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار در نشست خبری مطرح کرد؛

پیشنهاد تشکیل کمیسیون مدیریت حوزه آبریز زاینده رود داده شد

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سال آبی امسال سال بدی نبوده است افزود: به وزارت نیرو پیشنهاد شد تا کمیسیونی به منظور مدیریت حوضه آبریز زاینده رود تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی در جریان نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: طرح های هفتگانه ای که در زمان مدیریت استاندار قبلی کارشناسی شده است با رعایت جوانب مختلف از جمله الزامات بودجه ای اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: 450 میلیارد تومان میزان بدهی صنایع به استان است که بابت خرید آب می بایست پرداخت کنند، صنایعی که بابت خرید آب باید این پول را پرداخت کنند شامل فولاد مبارکه، ذوب آهن، سیمان سپاهان و نه کارخانه دیگر است که تنها دو یا سه صنعت توانایی پرداخت سهم خود را دارند بنابراین اگر بخواهیم به سایر صنایع بدهکار به واسطه پرداخت بدهی فشار وارد کنیم این صنایع دچار مشکلات مختلف همچون مشکلات کارگری خواهند شد.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری اذعان کرد: از مهمترین برنامه های آینده استانداری توسعه ورزش عمومی و توسعه بهدشت عمومی به منظور افزایش سطح سلامتی عمومی است؛ سیاست کلان استانداری اجرای سیاست های مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید و سیاست های کلان وزارت کشور است که استاندار با رعایت جوانب متخلف مامور به اجرا این سیاست هاست.

وی توضیح داد: سال آبی جاری سال آبی بدی نبوده است اما مدیریت منابع در استان پیشنهاد داده است کمیسیونی به منظور مدیریت حوضه آبریز زاینده رود تشکیل شود که البته تا به حال جلسه ای تشکیل نشده، طبق پیگیری هایی که از سوی آب منطقه ای انجام شده است ممکن است با پذیرش حداکثر ریسک پیشنهاد بازگشایی آب زاینده رود برای اول بهمن ماه به کمیسیون مذکور داده شود.

رضایی تاکید کرد: نمیتوانیم قول صد در صد بازگشایی آب در اول بهمن ماه را دهیم ؛ امیدواریم این اتفاق صورت بگیرد ؛ حجم مخزن سد زاینده رود در سال جاری 155 میلیون متر مکعب است .

وی ادامه داد:  سال گذشته این میزان 138 میلیون متر بوده است؛ میانگین بارش 637 میلی متر در بالادست و در مدت مشابه در سال گذشته 208 میلی میلی متر بوده است.

وی توضیح داد: حالا فرض بگیرید ابتدای بهمن ماه آب باز شود این تنها خرسندی کوچکی برای مردم خواهد بود و این در حالی است که مسئله اصلی برای ما آب شرب است؛ باید ابتدا مطمئن شویم در تابستان آب شرب لازم موجود باشد و بعد از آن به دنبال بازگشایی آب در بستر زاینده رود باشیم.

رضایی اذعان کرد: سیاست ما در حوزه آب پیگیری مسائل و تعامل با استان های همجوار است همچنین در این راه جدا از هرگونه تفکر سیاسی همه توان را برای حل این معضل به کار خواهیم بست چرا که خشک شدن زاینده رود ننگی برای ماست؛ باید از حرف درمانی پرهیز و به دنبال کار باشیم.

وی گفت: از دیگر برنامه های ما پیگیری طرح بزرگ قطار سریع السیر اصفهان-تهران است؛ چینی ها از طریق فاینانس با سرمایه گذاری به این طرح ورود پیدا کردند بنابراین امید داریم این طرح تا سال 1399 راه اندازی شود همچنین به دنبال افتتاح ایرلاین اختصاصی اصفهان هستیم که می تواند 1600 تا 1700 شغل ایجاد خواهد کرد، به همین منظور کمیسیونی تخصصی تشکیل شده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: دولت خدمتگذار به اذعان بنده شفافیت دارد؛ در حال دگردیسی و تغییر و تحول در استانداری هستیم و علت عدم تشکیل هیئت حل اختلاف این مسئله است که تا به حال درگیر چنین مسائلی بوده ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری اذعان کرد: اولویت های استانداری در حال حاضر پیگیری های آب و آب و آب است لیکن در مورد خانه احزاب، احزابی که به دنبال تشکیل خانه احزاب هستند اگر قانون اجازه دهد کمک خواهیم کرد.

رضایی در ادامه گفت: در جلسه ی شورای سازگاری با کم آبی که از ابتدای حضورم در استانداری همواره در جریان آن بوده ام، بازگشایی آب در ابتدای بهمن ماه خواست خود نمایندگان کشاورزان بوده است و ابدا نگاه سیاسی به این مسئله نداریم؛ در مورد تجمع کشاورزان در روز چهارشنبه باید اذعان کنم که اگر تجمعی بدون مجوز تشکیل شود نیروی انتظامی مسئول برخورد است و اگر با مجوز باید این نیرو می بایست همکاری کند چه کشاورزان تجمع کنند چه معلمان و چه هر گروه دیگری.

وی در پایان گفت: آقای غلامی به عنوان سرپرست معاونت عمرانی امروز قبل از این نشست خبری منصوب شدند.

انتهای پیام /س

نشست خبری استاندار اصفهان

 

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.