سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور خبر داد؛

رتبه دهم ایران در شاخص نیکوکاری جهانی/سالانه ۲۰ هزار کشته در جاده‌ها داریم

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور گفت: ایران در رتبه دهم نیکوکاری جهانی قرار دارد و فطرت مردم ما به کار نیک است، اما باید هدایت‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی کوزه گر مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور ظهر شنبه ۲۲ دی ماه ۹۷ در اولین جلسه هم اندیشی طرح سهم با اشاره به شاخص جهانی نیکوکاری، اظهار کرد: ایران در رتبه دهم این شاخص قرار دارد و فطرت مردم ما به کار نیک است، اما باید هدایت‌ شود.

وی ادامه داد: طرح سازماندهی دولتی، همیار آن بهزیستی و مسئولیت اجتماعی گام بزرگ و مبتکرانه‌ای است، و جلب کردن توجه سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی به بهزیستی کار بسیار مهمی است.

کوزه گر با بیان اینکه همکاری و هم یاری باید به یک فرهنگ تبدیل شود، اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی یک کشف تازه نیست که اروپایی‌ها مطرح کرده باشند بلکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما به این کار نیک اشاره شده که نمونه آن زکات و خمس است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور ادامه داد: دست به دست هم دادن برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و از آموزه‌های دینی ما نیکی کردن به دیگران است که به خودمان بر می‌گردد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: این موضوع مانند آتش می‌ماند چراکه اگر کمک نکنیم آتش آن دامان ما را هم می‌گیرد و اگر ما از اعتیاد پیشگیری نکنیم فرزندان ما هم دچار آن می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور افزود: مسئولیت اجتماعی امروزه با فعالیت آن با سازمان‌ها و نهاد‌ها ارتباط پیدا می‌کند و امروزه دستگاه‌های آسیب رسانی هستند که به متولی آسیب زدایی کمک نمی‌کنند.

کوزه گر با بیان اینکه در کشور ۱.۵ میلیون فرد دارای معلولیت وجود دارد که در کنار نزدیک به ۶ میلیون فرد مددجو بهزیستی هستند، اضافه کرد: اگر از افزایش سالانه ۳۰ هزار نفر دارای معلولیت کاهش دهیم صرفه جویی بزرگی در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار کشته در جاده‌ها داریم که اصلا محسوس نیست و به جمعیت افراد دارای معلولیت و خانواده‌های بی سرپرست می‌افزاید، از برگزاری جشن واگذاری یکصدهزارمین مسکن معلولان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/چ

صحبت های مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.