سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ بیش از ۳۰ هزار مهاجر غیرقانونی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ هزار مهاجر در سراسر دنیا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد: ۳۰ هزار و ۵۱۰ مهاجر طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ جان خود را در راه مهاجرت  از دست داده اند.

این سازمان در بیانیه‌ای که روز گذشته، جمعه، در ژنو منتشر کرد غرق شدن مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه و مهاجرت های غیرقانونی در ریوگراندی، خلیج بنگال و سایر راه‌ها را از جمله عوامل جان باختن مهاجران اعلام کرد.

بر اساس این بیانیه، حدود نیمی از جان باختگان این پنج سال که معادل ۱۴ هزار و ۷۹۵ مهاجر می‌شود که مردان و زنان و کودکانی هستند که در مسیر شمال آفریقا به ایتالیا در دریای مدیترانه غرق شده اند و به صورت کلی تعداد کسانی که در سه مسیر مهاجرتی دریای مدیترانه فوت شده حدود ۱۷ هزار و ۴۴۴ مهاجر می‌شود.

سازمان بین المللی مهاجرت در گزارش خود اعلام کرد که از تعداد بیش از ۳۰ هزار وفاتی که به ثبت رسیده است ۶۲۶۹ مورد در آفریقا و ۲۱۹۱ مورد در جنوب شرق آسیا بوده است.

همچنین در این بیانیه آمده است که ۲۹۹۵ مورد مرگ مهاجران در آمریکا به ثبت رسیده است که ۶۰ درصد آنان جان خود را در مرز مکزیک و آمریکا از دست داده اند و بیش از هزار مورد در سایر نقاط آمریکای لاتین و دریای کارائیب در هنگام مهاجرت غیرقانونی جان باخته اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.