سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برایان هوک: آمریکا معافیت‌های بیشتری برای خرید نفت ایران اعطا نمی‌کند

رئیس گروه اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن معافیت‌های بیشتری را برای خرید نفت ایران به کشور‌های دیگر اعطا نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «برایان هوک»، رئیس گروه اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا امروز (شنبه) در یک کنفرانس خبری در ابوظبی، پایتخت دبی اعلام کرد واشنگتن قصد ندارد معافیت‌های بیشتری را برای خرید نفت ایران به کشور‌های دیگر اعطا کند.

وی در ادامه گفت: هدف از اعطای معافیت‌های اولیه به کشور‌های دیگر برای خرید نفت ایران، جلوگیری از افزایش قیمت طلای سیاه در بازار‌های جهانی بود.

هوک جزئیات بیشتری درباره اینکه پس از پایان دوره معافیت‌های خرید نفت ایران در ماه مه سال جاری میلادی (حدود ۴ ماه آینده)، واشنگتن قصد دارد چه تصمیمی اتخاذ کند ارائه نکرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ میلادی کشور خود را از توافق هسته‌ای ایران خارج و تهدید کرد که تحریم‌های ضد ایرانی را مجددا اعمال خواهد کرد.  از ۵ نوامبر سال گذشته میلادی، دولت واشنگتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را از سر گرفت. آمریکا ۸ کشور –شامل چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه --را برای انجام مبادلات نفتی با تهران از فهرست این تحریم‌ها معاف کرد.

آمریکا همچنین در ماه دسامبر سال گذشته میلادی هم یک معافیت ۹۰ روزه به عراق اعطا کرد تا این کشور بتواند همچنان به خرید برق از ایران ادامه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.