اطلاعات دقیق و رسمی از این خودرو منتشر نشده اما یکی از مدیران آئودی اشارههایی درباره پیشبینی فروش بالاتر این خودرو نسبت به مدل E-tron و E-Tron GT کرده است. این خودرو احتمالاً از پلتفرم MEB که مخصوص خودروهای الکتریکی فولکسواگن طراحی شده، بهره میبرد. مشخصات کراساوور برقی آئودی تا نمایشگاه خودروی ژنو محرمانه باقی میماند اما به نظر میرسد که محدوده پیمایشی بیش از ۳۰۰ کیلومتر با یک شارژ را داشته باشد.
در مقابل آئودی E-tron Sportback نزدیکتر از تمامی مدلهای الکتریکی آئودی به خط تولید انبوه است و تولید آن تا اواخر امسال آغاز خواهد شد. در این خودرو از پک باطریهای لیتیومی با ظرفیت ۹۵ کیلووات استفاده شده که دو موتور برقی را تغذیه میکنند. با این تفاسیر توان تولیدی ۴۰۲ اسببخاری و گشتاور ۶۶۴ نیوتنمتری به چهارچرخ خودرو منتقل میشود تا شتاب صفر تا صد آن ۵.۷ ثانیه باشد و محدوده ۴۱۷ کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید.
از سوی دیگر خودروی الکتریکی بعدی آئودی که روی خط تولید میرود، سوپراسپرت برقی E-tron است که آئودی اعلام کرده در تعداد محدود به ۵۰ دستگاه تولید میشود. کانسپت این خودرو سال ۲۰۱۸ معرفی شد و طبق اعلام آئودی توانی معادل ۷۶۴ اسببخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتنمتر را دارا بود. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز کمی بیشتر از ۲ ثانیه گزارش شده که رقم بسیار بالایی است.
بیشتر بخوانید: نسل چهارم سری محبوب آئودی S8 آماده رونمایی است +تصاویر
انتهای پیام/