سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار رئیس‌جمهور عراق با امیر قطر

رئیس جمهور عراق و امیر قطر امروز در دوحه دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های میان دو کشور در راستای حفظ منافع مشترک گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، امروز (پنج‌شنبه) در دوحه، پایتخت قطر، دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های میان دو کشور در راستای حفظ منافع مشترک گفتگو کردند.

دفتر برهم صالح با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «رئیس جمهور امروز در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی درباره گسترش روابط دوجانبه و همکاری بین دو کشور برادر، در راستای منافع مشترک، گفتگو کرد».

در این بیانیه آمده است: «دو طرف ضمن تبادل نظر درباره تحولات سیاسی و امنیتی در کشورهای عربی و صحنه بین المللی و لزوم هماهنگی در مواضع مشترک، بر اتخاذ سیاست عدم دخالت در مسائل داخلی کشورها تاکید کردند».

برهم صالح در این دیدار تاکید کرد: «عراق تلاش می کند روابط بهتری با همه برادران عرب برقرار کند و همچنین علاقمند است به نقش محوری خود به عنوان عرصه تلاقی ملت‌های منطقه و نه محل درگیری، ادامه دهد».

این گزارش می افزاید برهم صالح قطر را به ایجاد روابط مشترکی فراخواند که در تقویت روابط میان کشورهای عربی و دیگر کشورهای منطقه تاثیرگذار باشد و موجب تفاهم بیشتر و گفتگوی سازنده شود و به پیشرفت و توسعه کشورها کمک کند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز در این دیدار، بار دیگر با اشاره به مواضع کشورش در حمایت از عراق در عرصه سیاسی و امنیتی بر «تمایل قطر به توسعه روابط برادرانه» تاکید کرد و افزود: «قطر در کنار عراق ایستاده است و در جهت تقویت ثبات و صلح و پیشرفت در همه زمینه ها از این کشور حمایت می‌کند».

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، قطر ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.