بیشتر بخوانید:شیطان چگونه با بدنام کردن روحانیون، ما را از پرداخت خمس وا میدارد؟ +فیلم
سوالی که اما راجع به این افراد بخشنده وجود دارد درباره امکان مورد قبول گرفتن کارهای خیر آنان به جای پرداخت خمس است.حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی به شرح جزئیاتی در این باره پرداخته که می شنویم.
انتهای پیام/
درآمد حاصل از کار است که سر سال خمسی مازاد بیاید است و واقعا چیز سختی نیست.
*حتما به رساله مرجع خود مراجعه کنیم.
خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه
امام كاظم علیه السلام فرمود:خمس مالتان را بدهید تا رزق شما حلال شود، سپس فرمود: این كلام سختى است كه جز افراد با ایمانِ امتحان شده، تحمّل آن را ندارند.
این از ترفندهای شیطان رجیم است که انسان را از نقصان مال بترساند که قطعا با خمس دادن چیزی از مال ما کم نمیشه ، چونکه اگر ندهیم چند برابرش را باید در راهی که دوست نداریم تلف کنیم...
اگر به مال ما خمس تعلق گرفته باشد و ما آنرا العیاذبالله بدون پرداخت خمسش ، مصرف کنیم
درواقع داریم حرام خواری میکنیم.
کار سختی هم نیست...سالی یکبار باید بدست مرجعمان برسانیم.(آنلاین هم میشود)
(آنهم در حالت های خیلی خاص ممکن است وسط سال هم پرداختی جزئی لازم شود)
خمس هم مانند نماز واجب است.
واقعا این خمس ، یکی از آسان ترین دستورات الهی است ؛
زیرا که فقط سالی یکبار است (مگر در مواردی خاص) .
بعلاوه که اگر واقعا در توانمان نباشد ، میتوانیم با تماس با "دفتر مرجع تقلید" خودمان با آنها هماهنگ کنیم تا آن بزرگواران ما را راهنمایی کنند و در مواردی حتی میبخشند و یا دست گردان میکنند.
الحمدلله.
همچینی باید یادآوری کنم که نصف خمس ، سهم امام(عج) است و نصف آن سهم سادات فقیر.
از عوامل بی برکت شدن سرمایه ، ندادن خمس آن در سر سال خمسی است.
ضمنا اگر به مال ما خمس تعلق گرفته باشد ، ما اجازه تصرف در آن را نداریم و باید اول خمس آنرا بدهیم یا از مرجع تقلیدمان اجازه بگیریم و بعد در آن تصرف کنیم .
#خمس مثل نماز واجب است و هر فرد مسلمانی باید اینها را در نظر داشته باشد.
حتی چند برابرش جبران شد بحمدلله.
یا خود مرجع تقلیدمان هماهنگ نکرده باشیم ، بنظرم
این لقمه ، مصداق لقمه حرام میباشد...
برادر محترم غنیمت در زبان عربی یعنی بدست آوردن مال. حالا چه در جنگ باشد چه در غیر جنگ.
تورو خدا تفسیر به رای نفرمایید.
خمس هم در قرآن هست و هم در سیره و زندگی معصومان و علمای بزرگی که قبولشون داریم مثل آیت الله بهجت.
البته ممکنه هیچکدوم از ما مشمول واقع نشیم.
اسلام میگه هر چی در آوردی در طول سال نوش جونت. اما هرچی پس انداز کردی فقط و فقط یک پنجمش رو بده در راه خدا و پیامبر وووو
مثل مثلا حوزه های علمیه که طرف همه جوونی و عمرش رو می ذاره که دین رو یاد بگیره و به مردم یاد بده..خب وظیفه مردم هست که با خمس به زندگی این انسان رسیدگی کنن....این دستور اسلامه..
ولی کی گفته وظیفه مردم هست به وضعیت حوزوی ها رسیدگی بشه؟
منطقی نیست. فرض کن همه مردم بخوان خودشون سهم امام رو به سادات فقیر بدن.
ضمنا کمی مطالعه بد نیست. کجای تاریخ اومده که بزرگانی که در مکتب اهل بیت رشد کردن، کار نکنن و چشمشون به عواید حاصل از خمس باشه؟
کدوم یکی از شاگردان مکتب امام صادق اهل کار نبودن؟
اون روایتی که از یکی از ائمه هست که زن یه انسان پرهیزگار به امام شکایت میکنه که همسرم فقط عبادت میکنه و کار و زندگی رو گذاشته کناربرای چنین مواقعی گفتن.
نمیشه وقتی پای منافعمون بمیون میاد ائمه رو کنار بذاریم.
امیدوارم از نظر بنده رنجیده خاطر نشده باشید. متشکرم .
همچنین از عوامل سایت نیز متشکرم.